- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

هیئت تیراندازی همدان معطل انتخاب رئیس/ ورزشکاران تیرانداز کاهش یافت

در حالی که هیئت تیراندازی همدان مدت‌ها بدون رئیس است و با سرپرست اداره می‌شود، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و دبیر هیئت تیراندازی از برگزاری مجمع انتخاباتی این هیئت خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز،رشته تیراندازی در کنار کشتی، قایقرانی و دو‌ و میدانی یکی از چهار رشته المپیکی استان همدان محسوب می‌شود. 

اگرچه منیژه کاظمی در المپیک سیدنی و مه‌لقا جام بزرگ در دو المپیک لندن و ریو نتوانستند کسب مدال کنند، اما در کنار سایر تیراندازان بانو و مرد همدانی مدال‌های متعدد فراملی کسب کردند و دفتر افتخارات وررش کشور و استان همدان با مدال‌های این ورزشکاران در مسابقات جهانی و آسیایی رنگارنگ شده است.

  توسعه زیرساخت تیراندازی در همدان   

توجه به توسعه زیرساخت‌‌های تیراندازی استان در سال‌های اخیر از جمله احداث سالن تیراندازی شهید ضرابیان که مجهز به خطوط الکترونیکی است و نخستین سالن الکترونیکی غرب کشور محسوب می‌شود کمک زیادی به پیشرفت تیراندازی در همدان کرده است، اما برخی اختلافات درونی در بین جامعه تیراندازی همدان و نیز گرانی تفنگ و ساچمه نیز در این میان گاه سدی در مسیر این پیشرفت بود.

اوج اختلافات جامعه تیراندازی همدان زمانی مشهود شد که در مجمع انتخابات هیئت تیراندازی استان همدان که در پنجم تیرماه سال گذشته برگزار شد، سیدناصر محمودی رئیس هیئت در چهار سال گذشته و تنها نامزد این مجمع نتوانست اعتماد مجمع را کسب کند و با کسب 5 رای موافق و 7 رای ممتنع در این انتخابات ناکام ماند و اداره هیئت تا برگزاری مجمع مجدد به عباس قهرمانی به عنوان سرپرست واگذار شد.

  مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی به زودی برگزار می‌شود   

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان این که همدان از گذشته تا به حال یکی از استان‌های قدرتمند و برتر در رشته تیراندازی بوده است اظهار داشت: با تلاش جامعه تیراندازی این رشته باید بیش از پیش تقویت شود.

علی حقیقی با اشاره به این که باید از ظرفیت بالای مربیان و تیراندازان همدانی این رشته که در دنیا و کشور مطرح هستند از جمله مه‌لقا جام بزرگ و مینا قربانی در توسعه تیراندازی استان استفاده شود، گفت: در تلاش هستیم هرچه زودتر مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی را برگزار کنیم تا از آسیب به این رشته پرافتخار جلوگیری شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، با اشاره به این که تلاش‌های جامعه تیراندازی استان همدان در ادوار گذشته سبب کسب افتخارات بسیاری شده است تاکید کرد: فراخوان، ثبت نام و اقدامات اولیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت انجام شده و به زودی این مجمع برای انتخاب رئیس برگزار می‌‌شود.

حسین کرمی افزود: تمام مقدمات برگزاری مجمع انجام شده و در پی هماهنگی با فدراسیون تیراندازی برای اعلام زمان دقیق برگزاری مجمع هستیم.

وی با اشاره به این که سرپرستی هیئت در حال حاضر برعهده عباس قهرمانی است گفت: هیئت برنامه‌های خود را پیش می‌برد و برای انجام امور معطل انتخاب رئیس نمانده‌ است. 

دبیر هیئت تیراندازی استان همداناشاره به این که در حال حاضر تیم مردان همدان در لیگ برتر کشور و تیم بانوان در لیگ دسته اول حضور دارند عنوان کرد: تیم مردان همدان تاکنون از دو مسابقه خود در لیگ صاحب یک برد و یک باخت شده است و تیم بانوان از یک مسابقه یک برد کسب کرده است. کاهش تیراندازان همدانی کرمی با اشاره به این که مسابقات قهرمانی کشور به دلیل شیوع کرونا در 3 سال گذشته برگزار نشده گفت: در آخرین دوره تیم همدان عنوان قهرمانی را کسب کرد.وی با اشاره به این که در حال حاضر 100 تیرانداز سامان‌یافته در سطح استان فعالیت می‌کنند گفت: قبل از شیوع کرونا تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته هیئت بیشتر بود، اما به دلیل تعطیلی چند ساله سالن مهدیه که متعلق به آموزش و پرورش است به دلیل تعمیرات و بعد از آن شیوع کرونا و نیز دوری سالن شهید ضرابیان از مرکز شهر، از تعداد ورزشکاران ما کاسته شده است

وی با بیان این که در حال حاضر 10 مربی نیز در سطح استان در این رشته فعالیت می‌کنند اظهار داشت: مینا قربانی تنها ملی‌پوش همدانی تیم ملی تیراندازی است و ساسان شهسواری نیز به عنوان مربی تیم ملی تیراندازی آقایان فعالیت می‌کند.