- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

جان دوباره طرح‌های ورزشی نیمه کاره استان همدان در دولت سیزدهم

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان همواره یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران بوده چراکه در سال‌های گذشته مورد کم توجهی دولت قرار داشت و امروز با استقرار دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و همگان شاهد شتاب در روند اجرا و تکمیل این پروژه‌ها هستند.

به گزارش روزانه نیوز، در دهه گذشته تکمیل طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود، مورد کم توجهی دولتمردان قرار گرفت تا جایی که حتی برخی از این طرح‌ها از ردیف دریافت بودجه نیز خارج شدند.

با استقرار دولت سیزدهم، تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله در بخش ورزشی به صورت جدی مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت تا با شتاب بخشی در روند اجرا، زمینه برای تکمیل و بهره برداری از آنها فراهم شود هرچند سن برخی از این پروژه‌های نیمه کار ورزش ی در استان همدان به ۱۵ سال هم می‌رسد.

طرح‌هایی که برخی با قدمت بیش از یک دهه ناتمام رها شده و به دلیل نبود اعتبارات کافی و عدم اقدام موثر متولیان مربوطه در دولت های گذشته دچار بلاتکلیفی شده و یا حتی به فراموشی سپرده شده بودند.

کندی در روند اجرا و تکمیل طرح‌ها که اغلب در سال‌های گذشته به حال خود رها شده‌اند، امروز و به برکت روحیه جهادی دولت سیزدهم و همچنین سفر رییس جمهور به استان همدان، پیگیری استاندار و مسئولان مربوطه با رویکردی حمایتی، در مسیر احیا و تکمیل برای بهره برداری قرار گرفته‌ است.

براساس آمارهای اعلام شده، استان همدان دارای ۷۲ طرح عمرانی ورزشی نیمه کاره است که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش کلنگ زنی شده‌اند، طرح‌های که طبق برآورد دستگاه ورزش و جوانان استان و محاسبه با نرخ روز، چند صد میلیارد تومان بودجه برای تکمیل نیاز دارد.

در این زمینه پیگیری های جدی و موثر استاندار همدان برای احیای این پروژه های نیمه تمام بسیار گسترده و قابل توجه است و به طور قطع با حمایت های دولت شاهد گره گشایی از مشکلات این طرح ها و فراهم شدن زمینه تکمیل و بهره برداری از آنها برای استفاده همگان خواهیم بود.

فعال‌سازی ۸۰ درصد طرح‌های ورزشی در دولت سیزدهم
مدیر دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۸۰ درصد پروژه‌های راکد ورزشی استان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم، فعال شده اند.

امین رنجبردار اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۳ طرح که بیش از سه سال راکد مانده بود، دوباره احیا و چرخه ساخت تا مرحله تکمیل در این طرح ها فعال شده است.

وی اضافه کرد: برهمین اساس ۳۸۰ بازدید در ماه های اخیر از روند اجرای این طرح ها در استان با حضور مدیران و کارشناسان انجام شده به نحوی که این طرح ها با نظارتی دقیق و کارشناسی در حال اجرا هستند.

مدیر دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: درحال حاضر سرانه ورزشی استان به ازای هر نفر ۶۴.۲۸ سانتی‌متر مربع است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، شاهد بهره برداری از ۲۱ طرح ورزشی خواهیم بود و ۲ سانتی متر مربع به سرانه ورزشی استان افزوده خواهد شد.

رنجبردار با اشاره به واگذاری طرح نیمه تمام به بخش خصوصی، گفت: پیرو فراخوان شناسایی سرمایه گذار برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی و با توجه به اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارگروه واگذاری برای بررسی توجیه واگذاری اماکن ورزشی تشکیل جلسه داده و تاکنون ۲ استخر در ملایر و کبودرآهنگ در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به سیاست دولت برای تکمیل پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، گفت: سعی ما بر این است تا با حمایت و تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان را در کوتاه‌ترین مدت ممکن به بهره برداری برسانیم.

بودجه ۱۸۴ میلیاردتومانی سفر رییس جمهور به استان همدان
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رییس جمهور به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص داده شد.

علی حقیقی اظهار داشت: این اعتبار سهم بسیار خوبی برای ورزش و جوانان استان همدان است که صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی خواهد شد.

وی افزود: این اعتبارات برای تکمیل ۶ طرح ورزش بانوان، سالن‌های ورزش باستانی، سه استخر و سالن سرپوشیده و همچنین ۱۵دزمین چمن مصنوعی در سطح استان اختصاص یافته است.

حقیقی خاطرنشان کرد: سرعت تکمیل طرح‌های ورزشی همدان در حالی شتاب گرفته که علاقه مندان به ورزش شاهد حرکت جهادی دولت برای تکمیل طرح‌های ورزشی این استان هستند.  

به گفته وی، وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به تکمیل طرح‌های نیمه تمام این استان دارد و پیگیری های موثر استاندار و همراهی نمایندگان مردم استان نیز منجر به تسریع روند اجرای این طرح ها شده است.

بهره برداری از پنج طرح ورزشی استان همدان در هفته دولت 
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان همچنین اظهار داشت: پنج طرح عمرانی ورزشی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این استان به بهره برداری می‌رسد.

حقیقی گفت: این طرح‌ها با تلاش پیمانکاران و نظارت مطلوب دستگاه ورزش در سطح شهرستان‌های این استان تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

به گفته وی، خانه کبدی کبودراهنگ، زمین مینی فوتبال روستای آبشینه همدان، زمین چمن مصنوعی روستای لتگاه لالجین، سالن ورزشی توچغاز ملایر و سالن باستانی شهر مریانج طرح‌های عمران ورزشی آماده بهره برداری در استان همدان هستند.

استان همدان دارای بیش از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰ هیات ورزشی و بیش از ۶۰۰ فضای روباز و سرپوشیده ورزش است.