کد خبر:38303
پ

دبیر اجرایی برنامه اجتماع دختران حسینی در استان همدان گفت: برنامه اجتماع دختران حسینی ویژه دختران ۳ تا ۸ سال هم‌زمان با سال‌روز شهادت حضرت رقیه در همدان برگزار خواهد شد.

محدثه حیدری‌جوان، دبیر اجرایی برنامه اجتماع دختران حسینی در استان همدان در گفت‌گو با خبرنگار روزانه نیوز، اظهار کرد: برنامه اجتماع دختران حسینی ویژه دختران ۳ تا ۸ سال هم‌زمان با سال‌روز شهادت حضرت رقیه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، بنیاد شهید، ستاد ملت امام حسین علیه‌السلام و هیئت نرجسانه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر در این اجتماع بزرگ حضور خواهند داشت، ادامه داد: فراخوان به صورت عمومی است و از مدارس و مراکز پیش‌دبستانی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی جهت حضور مادران و دختران ۳ تا ۸ سال دعوت شده است و پخش تیزر مراسم از طریق شبکه استان همدان انجام شده است.
حیدری عنوان کرد:  اجرای سخنرانی توسط عمو روحانی با زبان کودکانه، مداحی،اجرای نمایش با مضمون شهادت حضرت رقیه (س) ومتناسب با سطح درک مخاطب کودک، تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به صورت ویژه ،اجرای گروه سرود دخترانه و اجرای سرود دسته جمعی
 سخنرانی، مداحی، اجرای سرور، هم‌خوانی، نمایش بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
مسئول  واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان گفت: درنظر داریم  نمایی از موکب‌داری ویژه اربعین حسینی توسط خود دختران کودک و نوجوان هیئت در حاشیه مراسم بر پا شود و اینگونه حال و هوای اربعین با هدف اهمیت پیاده‌روی اربعین در مراسم ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: آشنایی با شعائر حسینی برای کودکان ، شناخت و آشنایی با بانوان عاشورایی
 و درک اهمیت و نقش حضور بانوان در کربلا و ابلاغ پیام عاشورا با زبان و تصویر کودکانه، تقویت حس همدلی با اهل بیت علیهم‌السلام، زمینه سازی ترتیب انقلابی و عاشورای، اهمیت به هویت و توانمندی‌های دخترانه بخشی از اهدافی که در این اجتماع مد نظر قرار داده شده است.
وی در ادامه درخصوص هیئت دختران نرجسانه اذعان کرد: این هئیت واحد نوجوانان واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان و تربیت محور است که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد و بالای ۱۰۰۰ نفر از دختران نوجوان عضو این هیئت هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید