کد خبر:38584
پ

IMS یا پریود مردانه اگرچه درد و خونریزی زنانه را ندارد اما بدلیل کاهش تستوسترون تلاطمات روحی مشابه PMS یا همان سندرم قاعدگی در زنان را دارد با این تفاوت که از شروع و طول مدت دقیقی برخوردار نیست.این اتفاق ممکن است یک یا چند بار در ماه اتفاق بیفتد و یک تا دو روز و گاهی بیشتر طول بکشد، بنابر این اگر دیدید همسر یا فرزند شما به یکباره وضعیت روحی نامناسبی یافته احتمال دهید که او در دوره پریود قرار دارد. 

به گزارش روزانه نیوز از سلامت نواندیش، هلث لاین در مورد علائم و نشانه های پریود مردانه  نوشت: این اتفاق ممکن است یک یا چند بار در ماه اتفاق بیفتد و یک تا دو روز و گاهی بیشتر طول بکشد، بنابر این اگر دیدید همسر یا فرزند شما به یکباره وضعیت روحی نامناسبی یافته احتمال دهید که او در دوره پریود قرار دارد. 

IMS یا پریود مردانه چه علائمی دارد؟!

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، علائم پریود مردانه چیزی شبیه به علائم سندروم ملال پیش از قاعدگی در زنان است. اما علائم پریود مردانه مانند پریود زنان الگوی منظم و دقیقی ندارد. یعنی ممکن است برای مردان دقیقاً هر ماه اتفاق نیفتد و الگوی علائم دقیقی مانند زنان نداشته باشد.علائم پریود مردانه موارد زیر را شامل می شود:

کاهش میل جنسی

 افزایش اضطراب

خستگی

 احساس سردرگمی

 افسردگی

 احساس خشم بیشتر

 کاهش میزان اعتماد به نفس

 افزایش حساسیت و تحریک پذیری نسبت به مسائل مختلف

اگر تجربه این علائم در شما شدت زیادی پیدا کرد یا برای مدت طولانی ادامه یافت لازم است که شما برای دریافت تشخیص بهترِ مشکل خود و دریافت درمان مناسب به یک روانشناس مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید