- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

شهروندان نگران نباشند

مشاور پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر گفت:شهروندان نگران نباشند، کنترل کیفی پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر توسط مشاور ذی صلاح انجام شده است.

به گزارش روزانه نیوز، علی ضمیر معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون تقاطع غیر همسطح غدیر اظهار کرد: اظهار نظر در مورد مسائل فنی باید توسط افراد متخصص و فنی و خارج از فضای رسانه ای و حواشی مطرح شود تا نگرانی برای شهروندان پیش نیاید.

این مقام مسئول در حوزه فنی و عمرانی شهرداری همدان افزود: توجه به اینکه قرارداد این پروژه به صورت طرح و ساخت (EPC) می باشد طراحی و نظارت بر حسن اجرای این پروژه بر عهده شرکت مهندسین مشاور هگزا بوده و مجری پروژه نیز شرکت بناسازان سپاهان اصفهان می‌باشد لذا بر اساس قرارداد کلیه مسئولیت ناشی از طراحی و اجرای پروژه بر عهده این مجموعه مشارکت بوده و تا دو سال نیز تضمین توسط مشارکت در قرارداد قید شده است و کلیه عواقب احتمالی ناشی از طراحی و اجرا بر عهده مشارکت است و هیچ مسئولیتی بر عهده شهرداری به عنوان کارفرما نمی‌باشد.

وی با اشاره به ابهامات در نتایج آزمایش بتن اظهار داشت: مراحل کنترل کیفی کاملا بر اساس ضوابط و آیین نامه های جاری در حوزه عمرانی طی گردیده است و آزمایشهای مورد نیاز مقاومت مصالح کل پروژه توسط دو آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان و آزمایشگاه مستقر در کارگاه صورت گرفته است.

ضمیر با اشاره به نتایج آزمایش این دو آزمایشگاه اظهار کرد: ابهامات نتایج آزمایش بتن مدول دو عرشه بتنی پل ناشی از ابهامات در اختلاف نتایج این دو آزمایشگاه بود که مراتب عینا از سوی کارفرما به طراح پروژه ارسال گردید و طراح پروژه با تحلیل مجدد و‌ در نظر گرفتن نتایج اعلامی به صراحت ظرفیت باربری سازه را به ازای مقاومت کمتر از مقدار پیش بینی شده قابل قبول دانست.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری تصریح کرد: این مشارکت معتبرترین شرکت در حوزه طراحی و اجرا بر تقاطع های غیر همسطح و پل های سطح کشور است و اطمینان خاطر داده شده از سوی شرکت فارغ از هرگونه مصلحت اندیشی و با تاکید بر حفظ اعتبار خود و با در نظر گرفتن منافع عمومی شهر و شهروندان می باشد.

وی با تاکید بر تنویر افکار عمومی و رفع هر گونه شبهه رسانه ای و فضای مجازی اظهار داشت: این موضوع در شورای فنی استان و کمیته نظارت این شورا مورد طرح و بررسی قرار گرفت و مقرر شد علیرغم اطمینان از سوی شهرداری مبنی بر عدم وجود هرگونه مشکل در مسیر بهره‌برداری از پروژه ( به استناد طراحی و تحلیل صورت گرفته از سوی طراح و مشاور پروژه) مشاوری از سوی شهرداری جهت موضوع کنترل و باز طراحی عرشه بتنی بر اساس نتایج موجود بکارگیری گردد.