- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ارزش خدمات داوطلبانه هلال احمر همدان به ۱۰ میلیارد تومان رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه ارزش خدمات داوطلبانه در استان امسال به ۱۰ میلیارد تومان رسید گفت: این جمعیت با خدمات داوطلبانه و بشردوستانه عجین شده است و به عنوان مهمترین اولویت دنبال می شود.

«علی سنجربگی» روز دوشنبه همزمان با پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب، با بیان اینکه توسعه خدمات داوطلبانه با جذب داوطلبان جدید در دستور کار است افزود: همه اقدامات جمعیت هلال احمر از جمله نذر آب، توزیع کمک های معیشتی و بهداشتی و کاروان سلامت توسط نیروهای داوطلب صورت می گیرد و اوج این خدمات داوطلبانه در مهار ویروس کرونا نمایان شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: ۸۷۳ عنوان برنامه داوطلبانه به میزان ۳۵ هزار نفر روز امسال تاکنون از سوی اداره امور جوانان این جمعیت برگزار شده است و ۸۶ هزار نفر از این برنامه ها بهره مند شدند.

سنجربگی با بیان اینکه ۳۵۵ طرح توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال جاری اجرا شده است افزود: ۹۲ هزار و ۴۵۴ نفر از این خدمات بهره مند شدند که این طرح ها علاوه بر اجرای پروژه های ساختمانی برای محرومان اجرای طرح «نذر آب پنج» در سال جاری است.

وی ادامه داد: تیم های داوطلب در قالب نذر آب در روستای کوهین کبودرآهنگ و یکی از روستاهای تویسرکان حضور یافتند و علاوه بر ویزیت رایگان داروهای مورد نیاز بیماران را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: همچنین این افراد در قالب کاروان سلامت در روستاهای نهاوند حاضر و ویزیت توسط پزشکان عمومی و متخصصان صورت گرفت علاوه بر این لوازم بهداشتی و نوشت افزار نیز در این مناطق محروم توزیع شد.

سنجربگی اظهار داشت: شمار نیروهای داوطلب هلال احمر این استان ۳۰ هزار نفر است اما به صورت عملی هفت هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

وی گفت: هلال احمر همدان در حوزه درمان اضطراری نیز فعال بوده به گونه ای که امکان راه اندازی بیمارستان صحرایی ۲۴ تختخوابی با حضور پزشکان عمومی و متخصص را در هر مکانی دارد که از این بیمارستان در جریان شیوع کرونا نیز استفاده و در محوطه بیمارستان بهشتی راه اندازی شد.