- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اقدامات نیروگاه شهید مفتح در زمینه صرفه جویی مصرف آب برای مردم بیان شود

نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور در نیروگاه شهید مفتح و شرکت در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح، از روند تعمیرات اساسی واحد شماره دو این نیروگاه بازدید کرد.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، محمدمهدی مفتح پس از ورود به نیروگاه از روند تعمیرات اساسی واحد شماره دو این مجموعه بازدید کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی سپس در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح که در محل سالن جلسات شهید همدانی نیروگاه برگزار شد، حضور یافت.

مفتح در این آیین اظهار داشت: پایداری و دوام واحد‌های صنعتی مانند نیروگاه، حاصل تلاش سرمایه عظیم انسانی است.

وی با اشاره به عمر ۲۸ ساله نیروگاه همدان افزود: انجام تعمیرات بموقع و نگهداری دقیق از تجهیزات، نیازمند تلاش جدی است که توسط کارکنان این نیروگاه انجام می شود و کارکنان نیروگاه به نحو شایسته ای از این سرمایه ملی نگهداری می کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از نگرانی های مردم استان در گذشته، استفاده از آب های زیرزمینی توسط نیروگاه بود که خوشبختانه این مصرف در حال حاضر به صفر رسیده و این یک موفقیت ارزشمند است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیروگاه همدان یک الگو برای سایر نیروگاه های کشور است خاطرنشان کرد: اقدامات چشمگیری نظیر احداث برج خشک و انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح و بی نیازی این واحد صنعتی به آب های زیر زمینی خدمتی ماندگار محسوب می شود که جای قدردانی دارد و این موفقیت ها باید برای مردم بیان شود.

مفتح در ادامه با اشاره به اینکه امروز شاهد آن هستیم که نیروگاه همدان بسیاری از قله های موفقیت را بدست آورده است، افزود: یکی از نقاط قوت نیروگاه همدان، استفاده از نیروی انسانی جوان است که نسل دوم این نیروگاه را تشکیل داده اند و می توانند پس از کسب تجربه  و آموزش های لازم، علاوه بر نیروگاه همدان، در خارج از استان هم منشاء خدمت باشند.

در ابتدای این مراسم عبدالمجید دیناروند مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، به ارائه گزارش عملکرد بخش های مختلف نیروگاه و تعمیرات اساسی واحد شماره دو نیروگاه پرداخت.