- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ناگفته‌های رضا رویگری از نقش «کیان» در مختارنامه

مختارنامه

به گزارش ” روزانه‌نیوز”، رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: موضوع عاشورا و واقعه کربلا اتفاقی عظیم  در تاریخ اسلام است.
رویگری خاطرنشان کرد: در بین آثاری که  درباره واقعه عاشورا دیده‌ام تنها سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری است که توانسته گوشه‌هایی از واقعه بزرگ عاشورا و ماجرای حماسی پس از آن را به تصویر بکشد.
این بازیگر درباره دلیل کمبود آثار درباره واقعه کربلا و حماسه عاشورا گفت: پرداختن به موضوعی که مردم کشورمان ارتباطی مذهبی، عاطفی و اسطوره‌ای با شخصیت‌هایش دارند کار سختی است؛ هر اشاره غلط یا شائبه‌برانگیز و حتی یک رفتار نادرست از بازیگران در جلوی دوربین می‌تواند برای اثر حاشیه‌ساز باشد. قطعاً من نیز مخالف حرمت‌شکنی هستم و اعتقاد دارم که باید حرمت امام حسین (ع) و یارانش حفظ شود، اما حساسیت‌هایی بیش از حد درباره این موضوع وجود دارد که برای هر هنرمند بازدارنده است و باعث می‌شود کمتر کسی جسارت رفتن به سراغ این موضوع را داشته باشد.
این بازیگر در ادامه اظهار داشت: ما در تولیدات هنری‌مان نباید از این موضوع غافل باشیم که  امروز جوانان و نوجوانان ایرانی بیش از هر زمانی به جای مطالعه با آثار نمایشی ارتباط دارند و اگر قرار است امام حسین (ع) و یارانش را به نسل امروز معرفی کنیم بهترین راه خلق آثار سینمایی و تلویزیونی است. اگر ما در این موضوع غفلت کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل بعد امام حسین (ع) و یارانش را بشناسد و نسبت به حماسه کربلا شناخت کافی داشته باشد.
رویگری تصریح کرد: در ساخت سریال «مختارنامه» به عنوان یک بازیگر شاهد زحمات بسیاری که گروه تولید و آقای میرباقری می‌کشیدند، بودم. کار در این سریال سخت بود و زمانی این سختی از جان من رفت که سریال «مختارنامه» از تلویزیون پخش شد و من استقبال خوب مردم را دیدم. زمانی خستگی عوامل تولید یک اثر سینمایی و تلویزیونی از جانشان می‌رود که اثر نمایش داده می‌شود و استقبال مردم را می‌بینند.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» در ادامه خاطرنشان کرد: از زوایای مختلفی می‌توان موضوع عاشورا را به تصویر کشید و مضامین و محتوای موجود در آن را مطرح کرد. به نظر من هنوز مباحث و موضوعات بسیاری درباره این واقعه حماسی تاریخی وجود دارد. به نظر من علاوه بر نگاه تاریخی که برای مخاطبان جذاب است، ارائه محتوا و مضمون اخلاقی، انسانی و مذهبی که در واقعه عاشورا وجود دارد هم مهم است و باید در آثارمان به این نکات نیز توجه کنیم. اتفاقاً در بسیاری مواقع حتی نگاه محتوایی می‌تواند از نگاه تاریخی به واقعه مدنظر جذاب‌تر باشد و از آنجا که مردم ما ارتباطی عمیق با واقعه عاشورا دارند حتماً محتوای ارائه شده در اثر تولید شده نیز برایشان مهم است.
رویگری درباره ایفای نقش کیان در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» گفت: من پیش از اینکه در این سریال حاضر شوم هیچ شناختی نسبت به شخصیت کیان نداشتم و اصلاً نمی‌دانستم چنین شخصیتی وجود دارد، فقط می‌دانستم مختاری در تاریخ وجود داشته که پس از شهادت امام حسین (ع) علیه دشمنانش قیام می‌کند و ایرانی‌ها نیز او را حمایت کرده‌اند. هر آنچه که در سریال «مختارنامه» مشاهده می‌کنید حاصل تحقیقات و تلاش آقای میرباقری است.
او در پایان اظهار داشت: به نظر من سریال «مختارنامه» نقاط قوت بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به صحنه‌های جذاب این سریال و دیالوگ‌های عمیق و پر محتوایش اشاره کرد. من این روز‌ها «مختارنامه» را برای چندمین بار می‌بینم و همچنان با وجود اینکه خودم بازیگر آن بودم هنوز از دیالوگ‌های عمیق و با مفهوم سریال لذت می‌برم و به نظرم دوره‌ها و سال‌های بعد هم همچنان این سریال داوود میرباقری جذاب است و می‌تواند برای همه دوران‌ها حرف‌های بسیاری داشته باشد.
منبع: برنا