- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

نهاوند ظرفیت‌های خوبی برای تولیدات دانش‌بنیان دارد


فرماندار نهاوند گفت: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولیدات و اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

به گزارش روزانه نیوز، ضرغام احمدوند یکشنبه ۱۸ دی‌ماه در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی و گردشگری در استان و در کشور ویژه است و باید از این ظرفیت‌ها باید برای تولیدات دانش‌بنیان بهره‌ ببریم.

وی افزود: نهاوند قطب کشاورزی استان بوده و در زمینه تولید گشنیز سرآمد است و ۹۰ درصد گشنیز استان و ۶۰ درصد گشنیز کشور را تولید می‌کند که این ظرفیت بسیار بالایی است.

احمدوند ادامه داد: در بخش گردشگری نیز نهاوند ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به سراب‌ها و آثار تاریخی منحصربفرد نهاوند اشاره کنیم که باید در اقتصاد دانش‌بنیان این ظرفیت‌ها را ویژه ببینیم.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: نماینده شهرستان در مجلس و سایر مدیران شهرستان برای به بالفعل رساندن این ظرفیت‌ها تلاش می‌کنند و این همت در شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: بحث تولید دانش‌بنیان شعار سال و فرموده مقام معظم رهبری است و وظیفه ماست که پیگیر تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم و همه ما به عنوان مسئولین شهرستان باید این مهم را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

احمدوند تاکید کرد: تولید دانش‌بنیان که مطرح می‌شود یعنی تولید مبتنی بر دانش و دانشگاه‌ها به عنوان جایگاه دانش باید یک تغییر و تحول جدی در آموزش و پژوهش‌ به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه نوآوری یکی از ارکان اساسی، دانش و فناوری است و می‌تواند دانش را به ثروت و درآمدزایی تبدیل کند، یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فنی‌وحرفه‌ای باید جلسات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان را رصد و مصوبات این جلسات را پیگیری کنند.

فرماندار نهاوند در پایان تاکید کرد: شهرستان قابلیت ایجاد پارک علم و فناوری را دارد و این موضوع را در دستور کار داریم و باید در این راستا کمیته‌ای فوری در شهرستان تشکیل شود.