- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

فرماندار نهاوند: تعهدات ایجاد اشتغال در نهاوند تا بهمن‌ماه به نتیجه برسد


فرماندار شهرستان نهاوند گفت: تعهدات ایجاد اشتغال سال جاری در شهرستان نهاوند باید تا پایان بهمن ماه انجام شود و به نتیجه برسد.

به گزارش روزانه نیوز، ضرغام احمدوند دوشنبه ۱۹ دی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهاوند موظف هستند سهمیه ایجاد اشتغال خود را تا بهمن‌ماه محقق کنند و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال بانک‌های شهرستان تا پایان بهمن برای ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال فرصت دارند که باید تلاش کنیم این تسهیلات تا پایان بهمن جذب شود.

وی تصریح کرد: مهمترین سیاست کاری دولت بحث اشتغال است که ما و همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه داریم در این راستا گام برداریم و به تحقق آن کمک کنیم.

احمدوند درباره تحقق تعهدهای ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز گفت: برخی دستگاه‌ها رقم تعهدی را اجرایی و سایر دستگاه‌ها هم باید تلاش کنند تا پایان بهمن به نتیجه مطلوب برسیم چراکه اسفندماه بانک‌ها پرداخت تسهیلات ندارند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: پرداخت تسهیلات توسط بنیاد برکت به طرح‌های دانش بنیان و افزایش تسهیلات این بنیاد از ۱۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان اتفاق و فرصت بسیار خوبی است که از دستگاه‌های اجرایی شهرستان تقاضا داریم طرح‌های دانش بنیان را برای دریافت این تسهیلات معرفی کنند.

وی تاکید کرد: همچنین از بانک‌های عامل نیز تقاضا داریم روند پرداخت این تسهیلات را سهل و آسان کنند چراکه برای جذب این تسهیلات به انعطاف بانک‌ها نیاز داریم.

احمدوند در ادامه از بانک‌های شهرستان خواست که علاوه بر این تسهیلات، برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز کمک و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار نهاوند در پایان اضافه کرد: مقرر شده که شهرستان نهاوند به عنوان پایلوت مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور معرفی شود چراکه بیشتر روستاهای شهرستان صددرصد مقاوم سازی شده‌اند و این اتفاق بسیار خوبی است.