- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

برگزاری جشن مادر عصمت در همدان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان گفت: بمناسبت سالروز فرخنده میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها جشن میلاد کوثر با عنوان مادر عصمت با حضور۶۰زوج جوان برگزار خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، مریم رزجی ضمن اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا(س) گفت: زندگانی کوتاه اما پر مغز دختر پیامبر اسلام دارای شاخصه های فراوانی است که برخی از شاخصه ها از مقام عصمت این بانوی بزرگ سرچشمه می گیرد که ما نمی توانیم از آن الگوگیری کنیم ولی برخی دیگر برای جامعه ما خصوصا بانوان درس های زیادی دارد و در راستای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بسیار راه گشاست.

وی در ادامه به بحث تربیت فرزند اشاره کرد و افزود: فرزندآوری و تربیت فرزند از جمله چالش های زندگی امروز ماست زیرا آینده جامعه ما را رقم خواهد زد. تربیت فرزند در زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) بر مبنای آموزه های قرآنی صورت می پذیرفت.

رزجی خاطر نشان کرد: ابعاد فردی و اجتماعی زندگی حضرت دارای ویژگی های بارزی است به طوری که ایشان در بعد فردی همسری فداکار و مادری مهربان بودند و در عین حال هر زمان که نیاز به حضور در اجتماع جهت تبیین مسائل و وقایع بود، با حفظ حریم ها وارد می شدند و روشنگری می کردند که حضور این بانوی بزرگ جلوی درب خانه مهاجرین و انصار جهت یادآوری بیعت با امیرمومنان علی (ع) در غدیر خم تنها نمونه ای از آن است.

وی گفت: زندگی ساده و دور از تجملات حضرت برای زوج های جوان ما الگویی شایسته است. اگر سطح توقعات طرفین در زندگی مشترک پایین باشد و در مقابل اهداف معنوی در زندگی گسترش یابد، رضایت از زندگی نیز به تبع آن زیاد می شود و آمار طلاق کاهش می یابد.

رزجی با اشاره به نقشه شوم دشمنان جهت بی بندوباری و گسترش فحشا در جامعه گفت: اصلی ترین رکن قوام جامعه حفظ بنیان خانواده است که معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن این رکن از طریق مسموم کردن فضای مجازی سعی در به انحراف کشیدن جوانان و نوجوانان ما دارند.

وی به برنامه های هفته زن اشاره کرد و گفت: تبيين عفاف و حجاب، تاكيد بر جايگاه و نقش زنان در نظام جمهوري اسلامي، تجليل از مادران نمونه ، بهره گيري از توان و ظرفيت فرهنگيان فرهيخته ، ترویج ازدواج آسان، کارگاه سبک زندگی اسلامي و کارگاه فرزند آوری از جمله برنامه های هفته زن است که با هدف گسترش فرهنگ و سيره فاطمي در جامعه اسلامي، معرفي الگوهاي اسلامي و انقلابي براي زنان مسلمان و انعكاس دستاوردهاي زنان پس از انقلاب اسلامي صورت می گیرد.

رزجی ضمن اشاره به دیگر فعالیت ها و برنامه ها در هفته زن گفت: بر گزاري جشن ميلاد كوثر در ۲۰۰ پايگاه مقاومت خواهران، برپايي ۵۰۰جشن ميلاد فاطمي در مساجد،حسینیه و بقاع متبرکه بسيج محلات،کارگاه و مشاوره قبل از ازدواج، برپایی نمایشگاه، تجليل از مادران و همسران شهدا ، دیدار از خانواده شهدا ،کارگاه فرزندآاوری طرح ایران جوان بمان ، تجليل از زنان موفق وسرپرست خانوار، افتتاح کارگاه مشاغل خانگی از مهم ترين اين برنامه هاست که به همت بسیجیان حوزه ها و پایگاه های مقاومت انجام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جشن میلاد کوثر با حضور۶۰زوج جوان به همراه برگزاری مراسم عقد آنان با حضور آیت الله شعبانی در روز پنجشنبه مورخ ۲۲دیماه در سالن ابن سینا ارشاد اسلامی برگزار می گردد. این مراسم با برپای نمایشگاه،تجليل از زوجهای جوان،کارگاه مشاوره همراه خواهد بود.