- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

دوره‌های آموزشی فرهنگی هنری برای مددجویان زندانی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و اداره کل زندان‌های استان خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه دوره‌های آموزشی فرهنگی هنری برای مددجویان زندانی برگزار می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، مسعود ویژه در این خصوص گفت: این تفاهم نامه با هدف همکاری مشترک در حوزه های فرهنگی هنری و استفاده از ظرفیت های متقابل بین دو دستگاه در راستای گسترش اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در زندان‌های همدان منعقد شده است.

ویژه تصریح کرد: تاسیس و راه اندازی انجمن هنری در زندان‌ها، ارائه آموزش‌های کاربردی برای تغییر نگرش مددجویان و خانواده آنان، تعامل و همکاری متقابل به منظور ایجاد رشد و آگاهی مددجویان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

وی تقویت توانایی های اجتماعی و فرهنگی مددجویان خانواده‌های آنان را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش می کنیم از طریق همکاری در زمینه آموزش و برگزاری مسابقات و جشنواره های قرآنی، ورزشی، هنری و فرهنگی بین مددجویان، گامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود و ایجاد تعامل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل زندان های همدان در زمینه توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان راهگشاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: هدف ما ایجاد پل ارتباطی با خانواده مددجویان از طریق همکاری انجمن حمایت از زندانیان است تا در این زمینه جلسات مشاوره و روانشناسی، کارگاه های روانشناختی و مهارت های اساسی زندگی و حقوق شهروندی آموزش داده شود.

ویژه از همکاری در برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و محافل انس با قرآن برای مددجویان خبر داد و گفت: برگزاری دوره های توانمندسازی برای همسران مادران و فرزندان مددجویان در زمینه های هنری مهارت های اساسی زندگی کلاس های مذهبی و حقوق شهروندی از دیگر اهداف است که در این تفاهم نامه دنبال می شود.