- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

برپایی پویش سراسری با هدف پایداری در شبکه گازرسانی

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان از همراهی با پویش سراسری #هر_خانه_یک_اتاق_گرم خبر داد و گفت: این پویش با هدف مشارکت فعالانه در پایداری شبکه گازرسانی در زمستان ۱۴۰۱ انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری روزانه نیوز، دکتر محمد صادق محبی نظر، اظهار داشت: در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش شدید دما در اکثر مناطق استان، سهم مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی بیش از پیش افزایش یافته است. وی افزود: با توجه به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز و مشارکت حداکثری مردم در این زمینه، پویش #هر_خانه_یک_اتاق_گرم با همکاری رسانه ملی و رسانه‌های جمعی و فعالان شبکه‌های اجتماعی در حال اجرا می‌باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در این مدت با گرم کردن صرفا یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های دیگر، با استفاده از راهکارهای ساده‌ای مانند پوشیدن لباس مناسب، استفاده از پرده های ضخیم و … به جای افزایش درجه حرارت منزل مشارکت عملی و فعالانه‌ای در پایداری شبکه‌های گازرسانی خواهند داشت.

دکتر محبی نظر با بیان اینکه وظیفه انسانی و اجتماعی ما به ویژه در استان همدان، رعایت الگوی مصرف بهینه برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از افت فشار در دیگر مناطق کشور است، عنوان کرد: از مردم درخواست داریم با مشارکت در پویش #هر_خانه_یک_اتاق_گرم خادمان خود در شرکت گاز را همراهی کنند تا در کنار هم بتوانیم این مسیر را به خوبی سپری کنیم.

وی ادامه داد: ما تمام تدابیر لازم را اتخاذ و اجرایی کرده و هر اقدامی لازم باشد را اجرا می‌کنیم تا برای هم استانی های عزیز مشکلی ایجاد نشود. اما انتظار داریم با همکاری بیشتر مردم در مصرف بهینه گاز، شاهد قطع گاز منازل هموطنان خود نباشیم. قابل ذکر است همراهی و مشارکت بی‌نظیر هموطنان عزیز، خصوصا در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان در پویش #هر_خانه_یک_اتاق_گرم موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف گاز و یایداری شبکه گازرسانی که در مناطق مذکور دچار مشکل شده بود، گشته است.