- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

افزایش ۳ برابری عفوهای اعطایی طی ۳.۵ سال اخیر

رئیس کل دادگستری همدان گفت: میزان عفوهای اعطایی طی سه و نیم سال اخیر افزایش سه برابری نسبت به آمار ۱۰ سال قبل از آن داشته است.

به گزارش پایگاه خبری روزانه نیوز و محمدرضا عدالتخواه در بازدید از زندان مرکزی همدان و بند نسوان، با تأکید بر افزایش سه برابری عفوهای اعطایی در سه و نیم سال اخیر نسبت به آمار ۱۰ سال گذشته اظهار کرد: اگرچه خواندن قرآن و حفظ سوره های آن می تواند منجر به کاهش میزان مجازات شده و بهره مندی از ارفاقات قانونی باشد، برای رسیدن به سعادت ابدی فهم کتاب آسمانی و تغییر سبک زندگی براساس آموزه های قرآن یک ضرورت است.

وی اقدامات انجام شده در این زندان به ویژه فعالیت های مربوط به حوزه اشتغال زندانیان را قابل تحسین و تقدیر دانست و از پیشرفت و توسعه فعالیت های انجام شده در راستای کمک به توانمندسازی زندانیان ابرازرضایت کرد.

عدالتخواه همبستگی و ارتباط مؤثر بین واحدهای قضایی را یکی از راهکارهای اساسی در افزایش میزان بهره وری و کاهش هزینه ها و تسریع خدمات رسانی به محکومان دانست و در این راستا از ارتباط مؤثر مجموعه های قضایی در استان ابرازخرسندی و از همکاران خود تقدیر کرد.

 رئیس کل دادگستری استان به همراه مدیرکل زندان های استان و جمعی از قضات با حضور در زندان مرکزی همدان و بند نسوان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات کرد.

پس از پایان مراسم در بند نسوان، هیأت بازدیدکننده از بخش های مختلف زندان همدان به ویژه سوله ورزشی تازه تأسیس زندان مرکزی و کارگاه های اشتغال زندانیان بازدید کردند.