- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اعزام تیم عملیاتی مجهز محیط زیست برای بررسی و مقابله با حضور احتمالی گرگ در شهر بهار

روابط عمومی شهرستان بهار اعلام کرد: با پیگیری و دستور فرماندار شهرستان بهار اعزام تیم عملیاتی مجهز محیط زیست برای بررسی و مقابله با حضور احتمالی گرگ در شهر بهار انجام شد.

به گزارش روزانه نیوز، علی مسلم خانی با اشاره به ارسال گزارشاتی از مشاهده گرگ در حاشیه شهر بهار اعلام داشت: همانند گذشته به خاطر تغییر هرم غذایی در طبیعت به دلیل عوامل انسانی و سرمای و برف سنگین در دشت ها و مراتع و ارتفاعات حیوانات وحشی برای پیدا کردن غذا به سطح شهر می‌آیند.

وی ادامه داد: در همین راستا فرماندار شهرستان بهار از شهرداری این شهر خواسته است با جمع آوری سریعتر زباله‌ها، پسماندهای غذایی و لاشه حیوانات تلف شده در اطراف شهر احتمال نزدیک شدن گرگ به منازل مسکونی را کاهش دهد، چون وجود زباله، پسماند غذایی و لاشه، عامل و محرکی قوی برای نزدیک شدن گرگ‌ها و سگ‌های ولگرد به سکونت‌گاه‌های انسانی است و شهروندان نیز باید به این نکته توجه کنند.

روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان بهار با بیان اینکه مردم با رعایت اصول ساده ایمنی اعلام شده، نگرانی بیش از حدی از این موضوع نداشته باشند اضافه کرده است:با پیگیری های صورت گرفته به صورت دقیق، لحظه ای ومستمر تیم عملیاتی و مجهز اداره کل محیط زیست استان همدان، نقاط مختلف شهر و روستاهای اطراف تحت نظر دارند و برای مقابله یا زنده گیری حیوانات در تلاش خواهند بود.