- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

شهرستان بهار از نظر تقسیمات سیاسی مستقل خواهد ماند

فرماندار شهرستان بهار گفت: علاوه بر استقلال تقسیمات سیاسی شهرستان بهار پیگیر تفکیک حوزه انتخابیه نیز هستیم.

به گزارش روزانه نیوز، جلسه بررسی موانع اقدام ملی مسکن و پرسش و پاسخ با مدیرکل راه و شهرسازی استان به ریاست فرماندار بهار و سایر مدیران ذیربط و معتمدین و شورای اسلامی شهر بهار برگزار شد.

در این جلسه فرماندار بهار گفت: اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، نویدبخش خانه دار شدن بخش عظیمی از جامعه است و در شهرستان بهار با توجه به نبود زمین دولتی و مرغوبیت زمین های کشاورزی در اطراف شهر، برای تامین زمین مشکلاتی وجود داشت که با تدابیر اندیشیده شده و با الحاق ۵۰ هکتار به محدوده شهری در کل شهرستان، اتفاقات خوبی حوزه نهضت ملی رقم خواهد خورد.

روح اله نباتی به دغدغه مردم شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان بهار خواهان استقلال این شهرستان هستند و به هیچ عنوان راضی به الحاق به مرکز استان نیستند و ما با همه ی توان پیگیر دغدغه ها و مطالبات اساسی مردم شهرستان بهار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان: الحاق شهرستان بهار به شهری دیگر امکان ندارد

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مردم بهار بدانند شهرستان بهار یک شهرستان مستقل بوده و خواهد بود و زیرنظر هیچ شهر دیگری نخواهد رفت.

ایوب اسداللهی اظهار کرد:اینکه شهرستان بهاراز لحاظ استقلال سیاسی زیرنظر همدان یاشهردیگری برود امکان ندارد.بهار یک شهرستان مستقل بوده و خواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بهار مطرح کرد: شهرستان بهار در رابطه با تأمین زمین دارای عقب افتادگی‌هایی بوده و نیاز زمین با سرعت کافی تأمین نشده که با دستور استاندار و ورود فرماندار توافقات زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سرعت بالاتری گرفته و امیدواریم این توافقات به زودی نهایی و اراضی لازم به محدوده شهر الحاق و عملیات اجرایی طرح آغاز شود.

اسداللهی با اشاره به پروژه ۱۹۲ واحدی شهر بهار نیز گفت: جمع آوری فونداسیون طرح توسط بنیاد مسکن در حال انجام بوده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و افرادی که در این رابطه نسبت به واریز پول خود اقدام کرده اند، در این پروژه ساماندهی می‌شوند.

نباتی افزود: موضوع کلانشهر شدن همدان هیچ ارتباطی به شهرستان بهار ندارد و خدشه ای به استقلال شهرستان بهار وارد نخواهد کرد و این شهرستان از نظر تقسیمات سیاسی مستقل خواهد ماند.