- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

شهرستان درگزین از نبود یک کتابخانه با استاندارد های روز رنج می برد

‍‍

فرماندار شهرستان درگزین اعلام کرد: شهرستان درگزین از نبود یک کتابخانه با استاندارد های روز رنج می برد.

به گزارش روزانه نیوز، کمیل خواستان  در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درگزین اظهار داشت:  تمام تلاش خود را برای ساخت یک کتابخانه استاندارد جهت بهره برداری دانش آموزان، دانشجویان و کتاب دوستان انجام داده ایم و در صورت حل مشکل زمین عملیات عمرانی آن شروع می شود.

وی تصریح کرد: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی است .امروزه پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب است.

فرماندار شهرستان درگزین ادامه داد: اگر منطقه ای از کشور مشهور به فعالیت خاص ورزشی، فرهنگی ، کشاورزی و یا علمی شده است نتیجه پایه گذاری هایی است که در سالهای اخیر توسط مسئولین آن صورت گرفته و باید تلاش شود که درگزین مهد علم و دانش گردد.

خواستان گفت: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و لازم است همه به این امر توجه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد:  ساخت اِلِمان های شهری، نامگذاری خیابان ها، کوچه ها و بلوار های شهرستان به نام کتابها می تواند درگزین را بیشتر به سمت کتاب سوق دهد.

این مقام مسیول اضافه‌‌کرد: پرداخت سرانه شهرداری ها به کتابخانه عمومی شهرستان باید در زمان مقرر صورت پذیرد تا روند توسعه کتاب و کتابخوانی با مشکل مواجه نشود.

خواستان اذعان داشت: شبکه های مجازی شهرستان یک بستر بسیار مناسب را برای ارتباط با مردم ایجاد کرده که اگر از آن به صورت صحیح بهره برداری کنیم می توانیم سرانه مطالعه را بهبود ببخشیم.

وی تاکید کرد:  آموزش و پرورش باید تمام توان خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس و بین دانش آموزان به کار بگیرد.

در پایان این مراسم از سرکار خانم نوروزی قصه گوی برتر استان و سرکار خانم ولی اهدا کننده ۷۰۰ جلد کتاب از کتابخانه خانگی خود به کتابخانه عمومی شهرستان تجلیل شد