- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

کسب رتبه نخست پوشش بیمه روستایی، کشاورزان و عشایری شهرستان بهار در استان همدان

فرماندار شهرستان بهار خبر از کسب رتبه نخست پوشش بیمه روستایی، کشاورزان و عشایری این شهرستان در سطح استان داد.

به گزارش روزانه نیوز، روح اله نباتی در اولین جلسه ستاد توسعه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان اظهار کرد: 15 درصد از افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در شهرستان بهار بانوان، 85 درصد آقایان بوده و 86 درصد افراد متاهل و 14 درصد مجرد هستند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت شهرستان بهار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند، گفت: بیمه از نقش مهمی در خانوارهای جامعه بویژه خانوارهای آسیب پذیر برخوردار بوده و هدف از پوشش بیمه‌ای کسب رتبه نیست.

نباتی با تاکید بر ارتقا هر چه بیشتر افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری توسط کارگزاری‌های در حال فعالیت در شهرستان بویژه بیمه قشر بانوان با ترغیب و تشویق و ارتقا اطلاعات آنان در این رابطه تصریح کرد:با هدفگذاری لازم باید با تلاش مضاعف ظرف دو ماه آینده تعداد سهمیه شهرستان در بحث صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از 60 درصد به 80 تا 85 درصد افزایش یابد.

وی تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را در این شهرستان 15 هزار 203 نفر برشمرد و افزود: با تدابیر صورت گرفته از ابتدای امسال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان بهار در سال جاری رتبه نخست استان را کسب کرده است.

در پایان توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از فرماندار بهار برای کسب رتبه نخست شهرستان بهار در بخش پوشش بیمه روستایی، عشایر و کشاورزان این شهرستان تقدیر شد.