- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

فرماندار رزن:سیستم گرمایشی مدارس رزن مشکلی ندارد

فرماندار رزن از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع اعتباری مختلف برای آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد گفت: خوشبختانه سیستم گرمایشی مدارس رزن مشکلی ندارد.

به گزارش روزانه نیوز، علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه در شورای آموزش و پرورش شهرستان رزن، اظهار کرد: پروژه‌های خوبی برای شهرستان رزن در حوزه آموزش و پرورش دیده شده و از منابع مختلف اعتبارات سفر، ملی و اعتبارات شهرستان ۵۰ میلیارد تومان برای این حوزه اختصاص داده شده که با تخصیص این اعتبارات پروژه‌های هدف‌گذاری شده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه استخر دانش آموزی شهرستان با پیشرفت کمتر از ۱۲ درصد، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان برای تمام‌ پروژه‌های مانده از سال ۱۳۷۰ به بعد موفق به اخذ  اعتبار شدیم و تنها پروژه استخر دانش آموزی شهرستان به علت پیشرفت عمرانی پایین برای آن اعتبار اختصاص داده نشد که با پیگیری لازم موفق به اخذ اعتبار برای این پروژه شدیم.

غفاری‌آثار اعتبارات شهرستان رزن از محل سفر را ۸۵۸ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: شهرستان رزن با توجه به شاخص هایی که دارد موفق شد بالاترین اعتبارات کشور را از اعتبارات سفر اخذ کند.

وی با بیان اینکه در شهرک‌های جدید شهر رزن بیشترین کاربری برای آموزش و پرورش دیده‌ شده است، خاطرنشان کرد: در بحث آسفالت مدارس در زمینه منابع از ظرفیت دهیاری‌های روستاها کمک گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدارس شهرستان رزن خوشبختانه از نظر سیستم گرمایشی مشکلی ندارند، یادآور شد: در رابطه با اردوگاه شوندی اعتبارات سفر، اعتبارات ملی و استانی توزیع و مسیر آن طی شده  است اما در
سال آینده  این موضوع را به صورت  ویژه خواهیم دید و پیگیری می کنیم.

فرماندار رزن افزود: از ظرفیت این اردوگاه با اختصاص اعتبار مناسب می‌توان برای احداث تالار و یا سالن ویژه پذیرایی برای مراسم‌های مجموعه همکاران آموزش و پرورش اقدام کرد که به طور قطع سال آینده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه آینده آموزش و پرورش شهرستان حتما آماری از میزان نرخ باسوادی و آماری از تارکان از تحصیل شهرستان را ارائه دهد، خاطرنشان کرد: هر میزان درحوزه آموزش و پرورش کار و هزینه شود یک سرمایه گذاری بلندمدت خواهد بود چراکه آموزش و پرورش فکر، اندیشه، نیاز علمی و روحی، تعلیم و تربیت و ابعاد شخصیتی دانش آموزش را پرورش می‌دهد و به شکوفایی می‌رساند.

غفاری آثار آموزش پرورش را برجسته ترین، اثرگذارترین و  زیربنایی ترین وزارتخانه در کشور دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش یک وزارتخانه انسان ساز بوده که برجسته ترین نقش را در سطح جامعه دارد.