- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مشارکت ۸۰۰ میلیارد تومانی خیران در ساخت راه‌های ارتباطی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: خیران راه سازی تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان به راه‌سازی روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز کشور کمک کرده‌اند.

به گزارش روزانه نیوز، خداداد مقبلی در سفر به همدان و در نشست مجمع خیران راه ساز استان افزود: راه محور توسعه هر منطقه محسوب می‌شود و هر فعالیتی که بخواهد در زمینه‌های مختلف گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی صورت بگیرد و توسعه‌ای را به شهرستانی هدیه دهد، نیازمند زیرساختی به نام راه است.

او تأکید کرد: متأسفانه سالانه جمعیت زیادی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند یا سلامتی آن‌ها به خطر می‌افتد و ایمن سازی راه‌ها برای حفظ جان و سلامتی انسان‌ها ارزشمند است و ما وظیفه‌داریم برای ایمنی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز تلاش و کوششی ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در سال‌های اخیر انجمن خیرین راه و ترابری در کشور راه‌اندازی و نمایندگی آن‌ها در استان‌ها فعال‌شده است و با دعوت از خیران و توضیحات کامل موضوع راهداری خیران در طرح‌ها مشارکت می‌کنند.

مقبلی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ خیرین راه و ترابری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به شکل مشارکتی برای رفع نقاط حادثه‌خیز، ساخت راه‌های روستایی و ابنیه فنی هزینه کردند و در سال ۱۴۰۱ این رقم به افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: امروزه نبود جاده به منزله نبود امکانات رفاهی در آن منطقه است چرا که راه تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی آن منطقه به ویژه مناطق روستایی دارد و در نتیجه موجب بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی و اشتغال روستائیان می‌شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: خیران راه ساز همچنین با مشارکت در ایمن سازی راه‌های ارتباطی از قبیل حذف نقاط حادثه خیز موجب کاهش سوانحات و تلفات جاده ای، رفع مشکلات در شبکه‌های ارتباطی و افزایش ظرفیت ترافیکی و دسترسی‌های ایمن خواهند شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به آیات و احادیث گفت: خدمت به مردم به ویژه مردم مناطق محروم از توصیه‌های بزرگان دین و از بالاترین ارزش هاست و خیران جایگاه بلندی نزد خداوند خواهند داشت.

مقبلی تصریح کرد: قطعا هر اقدامی در حوزه ساخت راه‌ها انجام شود هدف مقدسی را دنبال کرده ایم، زیرا در نجات جان و اموال مردم خدمت ارزنده‌ای انجام داده ایم.

در این نشست با اهداء لوحی از خیران راه ساز استان همدان تجلیل شد.