- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مقاوم‌سازی ۱۰۵ درصد مساکن روستایی رزن

فرماندار شهرستان رزن از مقاوم سازی ۱۰۵ درصد مساکن روستایی شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، علی‌اصغر غفاری‌آثار یکشنبه ۹ بهمن‌ماه در کارگروه تأمین مسکن شهرستان رزن، گفت: همواره در شهرستان رزن هر کجا که به حوزه بانک ها نیاز به ارتباط بوده، همکاری خوبی داشته‌اند و هیچ کجا با بانک‌ها مشکلی نداشته‌ایم، به واسطه این همکاری و ارتباط خوب در بسیاری از حوزه ها از جمله اشتغال و مقاوم سازی مسکن رتبه اول را در سطح استان داریم.

وی با اشاره به زلزله سال ۸۱ رزن اظهار کرد: اتفاق زلزله سال ۸۱ رزن با همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط در آن زمان فرصت خوبی برای مقاوم سازی مساکن روستایی شهرستان شد که به واسطه این اتفاق امروز شهرستان رزن رتبه اول مقاوم سازی مسکن روستایی را دارد.

فرماندار رزن با بیان اینکه از این پس به صورت هفتگی در حوزه بنیاد مسکن با بانک ها جلسه خواهیم داشت و باید با توجه به اهمیت موضوع مسکن به صورت هفتگی گزارش شهرستان در این ارتباط به استاندار ارائه شود، افزود: در رابطه با الحاق‌های موضعی اگر دهیاران شهرستان شتاب کنند شهرستان رزن در پایان سال آینده تمام روستاهای آن از محل قیر رایگان و خودیاری به صورت صددرصدی بهسازی و آسفالت معابر آن اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۰ روستای رزن آسفالت و بهسازی معابر درنظر گرفته شده که تقریباً اکثر این روستاها به جز دو یا سه روستا آسفالت و بهسازی معابر این روستاها انجام شده است، مطرح کرد: با وجود اینکه قبل از بارش برف ۴۰ میلیارد تومان دارای پول و اعتبار نقد بودیم اما به علت نبود پیمانکار آسفالت و بهسازی تعدادی از این روستاها باقی ماند.

غفاری‌آثار با اشاره به اینکه تلاش داریم تا ۲۰ سال آینده شهرستان رزن در بحث مسکن هیچ گونه مشکلی نداشته باشد و به هر میزان که متقاضی مسکن داشته باشیم، آمادگی لازم برای تحویل زمین به متقاضی را داریم، ادامه داد: زمینه در شهرستان رزن مساعد است که برای ۲۰ سال آینده در شهرها و روستاهای این شهرستان مشکلی از نظر مسکن نداشته باشیم.

وی از حل مشکل الحاق محدوده ۴۵ روستای این شهرستان از محل الحاق ‌های موضعی خبر داد و یادآور شد: ۱۲ روستای شهرستان نیز از محل استانی و شهرستانی برای بازنگری گذاشته شده و از محل ریاست جمهوری هم اعتبار لازم را داریم و برای سال آینده مشکل کل روستاهای ما در زمینه بازنگری و نیاز روستایی و منطقه ای آنها حل می شود.