- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اسکان اضطراری یک هزار 515 نفر در استان همدان


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: از شب گذشته تا کنون به یک هزار و 607نفر امداد رسانی انجام شد که از این تعداد یک هزار و515نفر اسکان اضطراری شدند.

علی سنجربگی در گفتگو با خبرنگار روزانه نیوز، با بیان اینکه پس از صدور اخطار نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان و هشدار نارنجیسازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ها 17 پایگاه ثابت و سیار در جاده ها،تیم های واکنش سریع و پایگاه امدادی در قالب طرح زمستانی در خدمت مردم هستیم،اظهار داشت: با توجه به هشداری که صادر شد نیروهایی که در جاده ها و پایگاه هاحضور داشتند توسط چهار تیم پشتیبان تقویت شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بارش نزولات آسمانی همانگونه که پیش بینی میشود صورت گرفت که تعداد 25 تیم مشتمل بر 220نفر نیروی امدادگر و کادر جمعیت دیشبدر حال امداد رسانی به هموطنان گرفتار در برف بودند که 23 دستگاه خودرو گرفتار دربرف رهاسازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اسکان اضطراری یکهزار و 515 نفر اعلام کرد:600 قوطی کنسرو برای شام و تعداد3هزار تخته پتو به افرادی که اسکان اضطراری شدند به صورت امانی تحویل داده شد.

سنجربگی تصریح کرد: مجموعا از ابتدای بارش ها ی طرح زمستانی سال جاری جمعیت هلال احمر به 6هزار و 54نفر امداد رسانیکرده است.

وی ادامه داد: هزار و 565نفر اسکان اضطراری انجام شده 753دستگاه خودرواز برف و کولاک توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند که در این امدادرسانی ها 138تیم عملیاتی مشتمل بر 808نفر امدادگر و نیروی کادر حضور داشتند.

این مقام مسئول با اشاره به امداد رسانی به دو مادر باردار و انتقال بهمراکز درمانی، گفت: در مجموع 7هزار تخته پتو نیز برای اسکان اضطراری تحویل درراهماندگان داده شد.

سنجربگی با اشاره به وقمع زلزله در شهرستان خوی یادآور شد: در همان ساعات اولیه بنا به درخواست سازمان امداد و نجات نسبت به اعزام یک تیم جستجو ونجات شامل سگ های جستجو، نجات و مربیان کردیم و بعد از آن نیز بنا به درخواست سازمان چهار هزار تخته پتو توسط کامیون های جمعیت به منطقه ارسال شد و سپس 2 هزاربطری روغن و یک هزار و یکصد دستگاه چادر امدادی به شهرستان خوی ارسال شد.

وی اعلام کرد: تیمهای درمان اضطراری و بیمارستان سریع الاستقرارجمعیت هلال احمر استان همدان به همراه کادر فنی و تخصصی این تیم ها برای اعزام به کشورهای زلزله زده ترکه و سوریه اعلام آمادگی کرده اند در صورتیکه جمعیت مرکز و معاونت بهداشت درمان توانبخشی مرکز نیاز داشته باشند می تواننداعزام شوند.

افزایش سه برابری تماس با اورژانس همدان
سخنگوی اورژانس گفت: در 24 ساعت گذشته تماس هایی که با اورژانس 115 گرفته شد نسبت به مدت مشابه روز قبل افزایش سه برابری داشته است.
محمد رضا شکوهی ادامه داد: در 24ساعت گذشته 8 صبح دیروز تا 8 صبح امروز 3هزار و 365 با ر با اپراتور های ما برای امداد رسانی تماس گرفته شده است در حالی که روز گذشته یک هزار و 344 مورد تماس تلفنی با مرکز اورژانس ثبت شده بود.
به گفته وی، در مجموع 173 کد در سطح استان اعزام شده اند که نسبت به مدت مشابه روز قبل 50 درصد افزایش داشته است همچنین آمار اعزام برای مشکلات تصادفی نیز نسبت به مدت مشابه روز قبل دوبرار بود.