- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

جابجایی بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابجایی دو میلیون و ۵۸۳ هزار و ۹۰۰ مسافر از مبدأ استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
به گزارش روزانه نیوز، صفر صادقی راد گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه امسال بیش از دو میلیون و ۵۸۳ هزارو ۹۰۰ مسافر درون و برون استانی از طریق ۳۱۵ هزار و ۸۰۰ سفر از سوی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در سطح استان به مقاصد درون و برون استانی انجام شده است.

او افزود: نسبت جا به جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بابیان اینکه در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده به گونه‌ای که تاکنون بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: به منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسابل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

صادقی راد همچنین به فعالیت دو هزار و ۱۶۲ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان اشاره و گفت: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این داره کل هستند.

۴۱ مجتمع خدماتی رفاهی و ۲۵ راهدارخانه میزبان مسافران نوروزی

️او تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان در گذرگاه عبوری استان‌های غربی کشور قرار گرفته است از این رو اهمیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها برای استراحت کوتاه و رفع خستگی و خواب آلودگی مسافران نوروزی دو چندان می‌شود.

️صادقی راد تاکید کرد: در همین زمینه کارگروه ویژه‌ای نیز از دستگاه‌های نظارتی نظیر اماکن، تعزیرات، استاندارد، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد اقامه نماز و دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت این اداره کل تشکیل شده است و اقدامات نظارتی خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه این نظارت‌ها تا پایان طرح نوروزی ادامه خواهد داشت، افزود: گشت‌های ویژه‌ای نیز برای بازدید از وضعیت نمازخانه ها، رستوران ها، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه ها، راه دسترسی، فضاسازی مناسب و نظافت عمومی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است که به شکل روزانه این موارد را رصد خواهند کرد.