- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

نوسازی ناوگان حمل و نقل بهار

ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان بهار از محل صندوق ملی محیط زیست نوسازی می شود.

به گزارش روزانه نیوز، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور در حاشیه بازدید از طرح های محیط زیستی شهرستان بهار گفت: یکی از مطالبات مردم بهار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این راستا با پیشنهاد فرماندار شهرستان، از محل صندوق ملی محیط زیست نسبت به نوسازی تاکسی های فرسوده و ناوگان عمومی کمک خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، «علی سلاجقه» معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه به منظور بازدید از ۲ طرح صنعتی و افتتاح سیسم غبارگیر یک واحد صبح پنج‌شنبه چهارم اسفند ۱۴۰۱ وارد همدان شد.


معاون رییس جمهور، با حضور در شهرک صنعتی بهاران از ۲ شرکت تولید اسید مهاجر غرب و شرکت دیانا کاغذ به عنوان واحدهای صنعتی پیشگام در کنترل آلودگی هوا بازدید کرد.

شرکت تولید اسید مهاجر غرب با ۲۲ میلیارد تومان هزینه نسبت به بهسازی خط تولید اسید سولفوریک و اجرای سیستم دو جذبی برای بازیافت گاز دی اکسید گوگرد منتشره به هوا اقدام کرده است.

همچنین شرکت دیانا کاغذ تولید کننده ورق کارتن به روش بازیافت از کارتن های مستعمل اقدام به اجرای طرح های مختلف در واحد شامل واحد اوزون زنی، نصب و راه اندازی سیستم بیوفیلتر، اجرای سه سیستم اسکرابر یا همان تصفیه هوا، برای خنثی کردن گازهای آلاینده خط تولید– فیلتر پرس، هیتکس چنجر ( رطوبت گیر هوای سالن خط تولید) با هزینه ۱۰ میلیارد تومان کرده است.

همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک روزه به استان همدان با حضور در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ نسبت به افتتاح سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد تولید کننده میلگرد و شمش فولاد از ذوب و ضایعات آهن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال اقدام کرد.

افتتاح و بهره برداری از ۲ دستگاه غبارگیر در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ در راستای کنترل غبار خروجی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.