- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

پروژه سدگرین نهاوند ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: پروژه سد گرین نهاوند ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

به گزارش روزانه نیوز، ضرغام احمدوند دوشنبه ۸ اسفندماه در بازدید از پروژه سد گرین، اظهار کرد: این پروژه از مهمترین پروژه‌های شهرستان نهاوند است و اگر این سد ساخته شود نیاز آبی شهرستان را برطرف می‌کند.

وی افزود: با پیگیری‌های زیاد به ویژه نماینده شهرستان در مجلس اعتبار سد گرین از طریق بانک‌ها تأمین اعتبار شده است و اعتبار این پروژه از محل ماده ۵۶ و بانک‌های عامل تامین می‌شود.

احمدوند ادامه داد: در حال حاضر عملیات بتن ریزی، کالورت، گالری، خاکبرداری و حمل ناحیه لغزشی جناح چپ مخزن سد در حال انجام است و در روزهای آینده این پروژه با سرعت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه آب این سد در حوزه صنعت، کشاورزی و تامین مصارف آشامیدنی استفاده می‌شود، یادآور شد: مخزن این سد ۱۰ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و می‌تواند ۲۲ میلیون مترمکعب آب را در طول سال تنظیم و مدیریت کند.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این سد، سالانه ۱۹ میلیون مترمکعب آب در حوزه آشامیدن و سه میلیون مترمکعب آب نیز برای حوزه صنعت تامین می‌شود.

احمدوند تصریح کرد: در حوزه تامین آب کشاورزی منطقه نیز نزدیک به ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سرریز و یا دریچه کشاورزی این سد رهاسازی خواهد شد.