- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

نظارت و بازرسی از بازار شهرستان کبودراهنگ تشدید می‌شود

فرماندار شهرستان کبودراهنگ از تشدید نظارت و بازرسی ها بر بازار این شهرستان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، مسلم غلامی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت ها و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب، انجام گشت های مستمر و حضور همیشگی بازرسان با همکاری بسیج اصناف در سطح بازار تشدید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در تامین و عرضه کالاهای اساسی بازار این شهرستان وجود ندارد، افزود:️ در سال جاری️ ۶۴۱ تن انواع مختلف برنج، ۷۰ تن گوشت منجمد و ۷۰ تن مرغ منجمد در این شهرستان توزیع شده که اثرات بسیار خوبی در بازار داشته است.

غلامی همچنین با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۷۰ مورد گشت مشترک توسط دستگاه‌های ذیربط بهداشتی، دامپزشکی، اماکن، جهادکشاورزی، صمت و بسیج اصناف در این شهرستان انجام شده است، یادآور شد: ️اعلام مقدار سهمیه گوشت منجمدبرای عید نوروز و ماه مبارک رمضان زودتر از موعد توزیع توسط دستگاه ذیربط استانی به این شهرستان برای برنامه ریزی ضرورت دارد.

فرماندار کبودراهنگ همچنین در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان هم تصریح کرد: ۲۵۴۲ مورد بازرسی از نانوایی های سطح شهرستان در سال جاری به منظور حمایت از حقوق شهروندان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها وضعیت بهداشتی، کیفیت آرد مصرفی، دستگاه های پخت نان، بررسی افزودنی های غیرمجاز و استفاده از نمک های استاندارد در پخت نان مورد ارزیابی قرار گرفت و ۱۴۲ واحد نانوایی که دستورالعمل ها را رعایت نکرده بودند به مراجع قانونی معرفی شده اند.

غلامی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان کبودراهنگ را روستائیان تشکیل داده‌اند، افزایش سهمیه آرد خانه پزی و نانوایی‌های شهرستان ضرورت دارد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از غارعلیصدر به این شهرستان سفر دارند، اختصاص سهمیه آرد جداگانه به این روستای گردشگری نیز ضرورت خواهد داشت.