- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

پرداخت ۱هزار۵۷۷ فقره تسهیلات ازدواج در شهرستان رزن

فرماندار شهرستان رزن از پرداخت ۱۵۷۷ فقره تسهیلات ازدواج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۱۰ اسفندماه در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان رزن، اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۵۴۵ ازدواج در شهرستان ثبت شده و طی همین مدت ۱۵۷۷ فقره تسهیلات ازدواج با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد تومان پرداخت شده که این تعداد موارد پرداختی وام ازدواج شامل پرونده های در نوبت از سال‌های قبل نیز بوده است.

وی با اشاره به تسهیل ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: تسریع در روند پرداخت وام و تسهیلات ازدواج و نیز توجه ویژه به مسکن جوانان از نقش موثری در تسهیل و ترغیب جوانان به ازدواج برخوردار خواهد بود.

غفاری‌آثار در بخش دیگری مطرح کرد: تملک زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن موجب شده تا ۲۰ یا ۳۰ سال آینده این شهرستان مشکلی در رابطه با بحث مسکن نداشته باشد.

وی در ادامه قشر جوان را سرمایه گرانبها جامعه دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی پس از تحقق ازدواج موضوع فرزندآوری و رشد و جوانی جمعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که تسریع در تحقق این هدف ارزشمند، نیازمند حمایت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تمامی دستگاه های اجرایی در کشور است.

غفاری‌آثار همچنین اشتغال را به عنوان بزرگترین مشکل جوانان دانست و یادآور شد: در شرایط موجود بهترین راه توسعه اشتغال بهره گیری از تسهیلات کم بهره و تقویت بخش خصوصی و مهارت آموزی جوانان بوده و مسئولان در این رابطه باید از طرح های اشتغالزایی با جدیت تمام حمایت کنند.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به رتبه نخست این شهرستان در سطح استان همدان در تحقق سهمیه تعهد شده اشتغال بیان کرد: سهمیه اشتغال امسال شهرستان رزن ۱۳۵۵ نفر بوده که تاکنون ۱۵۷۳ نفر در سامانه به ثبت رسیده و ۱۱۶ درصد از سهمیه تعهد شده شهرستان رزن محقق شده است.