- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

بهار، میزبان همایش تخصصی سیب زمینی می شود

فرماندار شهرستان بهار با اعلام میزبانی این شهرستان در همایش تخصصی سیب زمینی گفت: پایانه صادراتی سبزیجات و صیفی‌جات غرب کشور از برنامه های آینده خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در همایش طرح الگوی کشت گفت:برگزاری همایش ها اگر به صورت علمی و تخصصی برگزار شود و به مواردی مثل راهکارهای کاهش مصرف آب،مدیریت سوخت، مکانیزاسیون و غیره باشد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با توجه به تجربه بالای کشاورزان شهرستان بهار در کشت سیب زمینی مقدمات برگزاری همایش تخصصی سیب زمینی به میزبانی شهرستان بهار را در دستور کار خواهیم داشت.

وی افزود: با در نظر گرفتن توانمندی های مختلف گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، فرآوری و غیره، باید همه توجه ها را به شهرستان بهار و ظرفیت های آن معطوف کنیم و سرمایه گذاران را به حضور در شهرستان ترغیب کنیم.

فرماندار شهرستان بهار خاطر نشان کرد:نزدیکی به راه آهن و فرودگاه و نقطه اتصال شرق به غرب بودن شهرستان بهار شرایط را برای ایجاد پایانه صادرات سبزیجات و صیفی‌جات غرب کشور فراهم کرده است.

نباتی اضافه کرد:باید از حالا به آینده بیاندیشیم چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی، کشاورزی در دنیا تغییر خواهد کرد و اگر هوشیار نباشیم متضرر خواهیم شد.

وی بهار تاکید کرد:باید با تولید بذر و مینی تیوبر، کود شیمیایی و کشت اصولی سیب زمینی، افزایش توان امکانات مبارزه بیولوژیک و فرآوری محصولات مختلف که در صنایع غذایی و پتروشیمی ها کاربرد دارند، بسته بندی صحیح و استاندارد، بازاریابی قدرتمند و در نهایت ایجاد شرکت های جابجایی محصول، زنجیره تولید سیب زمینی را در شهرستان بهار راه اندازی کنیم.

نباتی تصریح کرد:در صادرات محصولات به خارج از کشور می توان دفاتر بازرگانی ویژه شهرستان بهار در کشورهای هدف داشته باشیم تا تولیدات شهرستان به سهولت مشتری یافته و صادر شود.

وی در پایان به ضرورت تبلیغات در معرفی سیب زمینی بهار به سایر نقاط کشور و دنیا اشاره کرد و افزود :اگر تبلیغات خوبی داشته باشیم و در فضای مجازی به خوبی محصولات بهار را معرفی کنیم، می توان مشتری های بیشتری از سراسر جهان جذب کرد.