- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

راه‌اندازی سامانه اعلام کارت‌های سوخت شخصی جا مانده در جایگاه‌ها

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از آغاز به‌کار سامانه برخط اعلام خرابی کارتخوان‌ها و اطلاع رسانی کارت‌های سوخت شخصی جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، امین روستایی گفت: فراموشی و جا ماندن کارت های سوخت شخصی و عمومی در جایگاه ها، مشکلات عدیده ای فراروی شهروندان و متولیان امر سوخت رسانی و همچنین به‌طور غیرمستقیم دستگاه‌های همکار تولید، شخصی‌سازی و ارسال کارت های سوخت قرار می‌داد.

وی افزود: با هدف صیانت از حقوق شهروندان و خدمات‌رسانی بهتر به مردم به‌ویژه در آستانه عید نوروز و تسهیل امور هموطنان، سامانه کاربردی ردیابی کارت های سوخت جامانده در مجاری عرضه راه اندازی و آغاز به کار کرد.

روستایی ادامه داد: پیش از این تا اطلاع‌یابی مالک خودرو از جا ماندن کارت سوخت خود در جایگاه یا مالک وسیله نقلیه به کارت خود می‌رسید یا عدم آگاهی وی از ردیابی کارت موجب قطع امید و لاجرم در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست المثنی را ثبت می‌کرد.

وی تصریح کرد: کارت سوخت جا مانده مدت زمان زیادی در دفتر جایگاه معطل و سپس برای تعیین تکلیف به ناحیه مربوطه تحویل داده می‌شد که به علت عدم مراجعه مالک درنهایت امر پانج و باطل می‌شد.

روستایی یادآور شد: صدور مجدد کارت سوخت علاوه بر هزینه مختصری که روی دست متقاضی می‌گذاشت، هزینه‌های مضاعفی نیز به شرکت برای وارد کردن تراشه از خارج و … را تحمیل می‌کرد، از این رو راه‌اندازی این سامانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: در حال حاضر این سامانه برای اعلام خرابی تجهیزات الکترونیکی تلمبه های فروش در اختیار مالکان جایگاه ها و برای رهگیری کارت های جا مانده در اختیار نواحی هشت‌گانه مستقر در شهرستان‌های تابعه استان بوده و به نشانی scs.niopdc.ir در بستر اینترنت در دسترس عموم است.

وی اضافه کرد: مالکان خودروها در صورت جا گذاشتن کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین ناحیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اطلاعات دقیق محل باقی ماندن کارت سوخت خود مطلع شوند و یا افراد به‌صورت مستقیم به سامانه مراجعه کرده و به چهار روش وارد کردن شماره VIN خودرو، شماره پلاک، سریال PAN کارت سوخت و یا نام و نام خانوادگی، از محل کارت سوخت خود مطلع شده و در اسرع وقت آن را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری کارت سوخت جا مانده و تولید کارت مجدد برای دو طرف هزینه‌ها و مشکلاتی دربردارد، تأکید کرد: شهروندان بعد از اتمام سوختگیری کارت سوخت خود را از کارتخوان جایگاه‌ها بردارند.

روستایی خاطرنشان کرد: سوخت رسانان منطقه همدان، خدمت بی منت به شهروندان را شأن خود می دانند و امیدواریم در ایام پایانی سال و حلول سال جدید بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در حوزه سوخت رسانی به مردم خوب استان داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: گزینه رهگیری کارت سوخت جامانده در سامانه Gts برای مدیران مناطق پخش و رؤسای نواحی و سامانه هوشمند سوخت قابل رؤیت است.