- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

بازدید بیش از ۲۰۵ هزار مسافر از جاذبه‌های استان همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت:  از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۲۰۵ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی، مذهبی و دست‌ساز استان همدان بازدید کردند.

به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم‌علیزاده در جمع خبرنگاران افزود: در طول این مدت جاذبه‌های تاریخی با بیش از ۱۰۸ هزار بازدید در رتبه اول بازدیدهای استان قرار دارد.

وی اظهار کرد: سه جاذبه پربازدید استان همدان به ترتیب غار علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر است و تپه هگمتانه بعد از این سه اثر جزو آثاری است که مسافران مشتاق هستند از آن بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان اضافه کرد: در طول این مدت نزدیک به ۳۳ هزار مسافر در استان همدان اسکان پیدا کردند.

معصوم‌علیزاده افزود: در این مدت ۴ هزار و ۸۳۵ نفر در هتل‌ها، یک هزار و ۱۲۶ نفر در مهمانپذیرها، یک هزار و ۶۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۸۶۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۹۸۸ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۲۱۳ نفر در متل‌ها، ۷ هزار و ۱۲۳ نفر در خانه‌مسافرها، ۱۳ هزار و ۶۵ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و ۲ هزار و ۸۱۱ نفر در چادرهای مسافرتی و ۱۹۵ نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

وی بیان کرد: در طول این مدت ۹۶ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری صورت گرفته که ۸ مورد تذکر و ۲ مورد تشویقی از سوی این اداره کل صادر شده است.