- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اهمیت توریسم؛ حلقه مفقوده گردشگری همدان

شهردار همدان با بیان اینکه ناملموس بودن اهمیت گردشگری برای مردم و مسئولان همدانی یک حلقه مفقوده‌ است، گفت: در واقع به این امر مهم واقف نیستیم که چه میراث گرانبهایی داریم که بلا استفاده مانده است.

به گزارش روزانه نیوز، سید مسعود حسینی در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان‌، بیان کرد: همگی به ظرفیت‌ گردشگری همدان اذعان دارند و می‌توان گفت کمتر شهری در دنیا با قدمت و پیشینه همدان وجود دارد اما متأسفانه در عدم استفاده از این ظرفیت رتبه اول را داریم که جزء نقاط ضعف ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان تا نقطه مطلوب در حوزه گردشگری فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در مجموعه مدیریت استان عزم رونق گردشگری و ثبت جهانی همدان وجود دارد.

حسینی اضافه کرد: اگر موضوع ثبت جهانی درست مدیریت شود و تمام دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند کلیت اهمیت گردشگری برای مردم و مسئولان جا می‌افتد، به عبارتی ناملموس بودن اهمیت گردشگری برای مردم و مسئولان حلقه مفقوده‌ای است و در واقع به این امر مهم واقف نیستیم که چه میراث گرانبهایی داریم که بلا استفاده مانده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رقم قابل ملاحظه‌ای به حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری اختصاص داده شده است، افزود: گردشگری می‌تواند به اولین منبع درآمد همدان تبدیل شود و این شهر به عنوان پایلوت گردشگری در کشور شناخته شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد گردشگری در شهرداری همدان، بیان کرد: شهرداری برنامه‌های خوبی در حوزه گردشگری برای سال جاری پیش‌بینی کرده و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های لازم استفاده کافی را ببریم.

حسینی در رابطه با ساماندهی خانه مسافرهای غيرمجاز هم گفت: از سال قبل ساماندهی خانه مسافرها شروع و شهرداری مکان‌هایی برای مدیریت آنها در نظر گرفته اما این موضوع نیازمند مدیریت بهتری است.