- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

همت برای نشاط اجتماعی و امید آفرینی

شهردار همدان گفت:  در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان تاکید بر همت برای نشاط اجتماعی و امید آفرینی شد.

به گزارش روزانه نیوز، در این دیدار آیت الله شعبانی موثقی ضمن تبریک عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تلاش مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی قابل تقدیر است و انشالله در سال آینده شاهد تلاش بیشتری در سطح شهر باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی هگمتانه در جذب گردشگر عنوان داشت: شهر همدان بعد از کشاورزی در حوزه گردشگری دارای پتانسیل های فراوانی است که باید تلاش کرد از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری همدان بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تأکید بر ارتقای نشاط اجتماعی افزود: در سند فرهنگی نشاط اجتماعی آمده است و شهرداری همدان با فضاسازی شهری نقش مهمی در ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی دارد.

آیت الله شعبانی افزود: در برخی مسائل و پیوست‌های فرهنگی از برخی استان‌ها عقب مانده ایم و باید تلاش کنیم بحث گردشگری به صنعت اول تبدیل شود.

وی با تاکید بر مدیریت و رعایت هنجارهای قانونی در مباحث گردشگری گفت: برای افزایش نشاط اجتماعی در میان عموم مردم باید مراسم ها و جشن ها در میدان امام ره و خیابان ها و مکانهای عمومی برگزار شود.

آیت الله شعبانی در ادامه افزود: اگر در حوزه فرهنگی غفلت کنیم در تمامی جوانب آسیب می‌بینیم و باید از مجموعه های مردمی و جهادی برای امور فرهنگی بهره گرفته شود.

در ادامه سید مسعود حسینی شهردار همدان ضمن تبریک ایام نوروز و ماه رمضان به ارائه گزارش عملکرد سال قبل پرداخت و تصریح کرد: از بودجه ۲۲۰۰ میلیاردی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰۰ میلیارد به مباحث عمرانی و ۹۰۰ میلیارد به نگهداشت شهر اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی در تحقق منابع مالی موفق عمل کردیم افزود: تلاش کردیم پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود که با تلاش همکاران پل غدیر مورد بهره برداری قرار گرفت و سردار همدانی هم به زودی تکمیل می شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری بودجه سال ۱۴۰۲ را انبساطی دانست و عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام ، ترافیک، بی آرتی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه گردشگری به خوبی دیده شده است.

حسینی به توجه ویژه مسایل گردشگری در بودجه سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: ثبت جهانی هگمتانه، گذرگاه فرهنگی، جداره سازی خیابان بوعلی و مباحث فرهنگی دیده شده است.

شهردار همدان به همکاری بین بخشی در موضوعات فرهنگی اشاره کرد و افزود: نشاط اجتماعی نیاز اصلی شهر است و باید تلاش کنیم ضمن رعایت مسائل اجتماعی این موضوع محقق شود.