- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

تخصیص ۲۵ هکتار زمین برای ایجاد مرکز پشتیبانی هلال احمر

‍ استاندار همدان اعلام کرد: ۲۵ هکتار زمین برای ایجاد مرکز پشتیبانی منطقه‌ای جمعت هلال احمر استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد ضمن شرکت در جلسه نوروزی جمعیت هلال احمر که با حضور کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: از تلاش‌های هلال احمر استان در ایام نوروز و خدمات‌رسانی آن‌ها به مردم و گردشگران تقدیر و تشکر می‌شود.

به گفته وی، مجموعه جمعیت هلال احمر کشور در زلزله اخیر آذربایجان غربی در شهرستان خوی و همچنین زلزله ترکیه و سوریه، اقدامات بزرگ و مؤثری انجام دادند که قابل تقدیر و تشکر است.

در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر کشور، اعلام کرد: این جمعیت به خاطر حضور فعال و کمک‌رسانی به مردم شهرستان خوی، مردم سوریه و ترکیه مورد تقدیر و تشکر فدراسیون بین‌المللی جمعیت هلال احمر و صلیب‌ سرخ قرار گرفت.

کولیوند ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اقدامات قابل توجه و چشم‌گیری انجام داده است.

وی اضافه کرد: در استان شاهدیم که عزیزن جمعیت هلال احمر در کنار دیگر نیروها، ‌خدمات ارزشمندی در بحران‌ کم‌آبی، ایام نوروز و عرصه‌های مختلف به مردم استان ارائه کردند.

دامه رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: استان همدان با توجه به موقعیت استراتژی، ارتباط ریلی، دسترسی و داشتن فرودگاه بین‌المللی، وجود پایگاه نوژه، از یک موقعیت خاص برخوردار است.

کولیوند گفت: استان همدان به دلیل ارتباط با ۹ استان همسایه، و همچنین زیرساخت‌های موجود استان، درخواست شد تا یک مرکز پشتیبانی منطقه‌ای در استان همدان شکل گیرد.

لازم به دکر است، طبق توافقاتی که از قبل شده بود، درخواست شد تا ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و یک‌هزار دستگاه خودرو امدادی در اختیار قرار بگیرد، که با موافقت رییس جمعیت هلال احمر کشور، مقرر شد از این تعداد، چند دستگاه آمبولانس و خودرو امدادی در اختیار استان قرار گیرد.