- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

۷۳ دانشگاه کشور در المپیاد فرهنگی ورزشی همدان نام‌نویسی کردند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: تاکنون ۷۳ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از اقصی نقاط ایران برای شرکت در چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر همدان نام نویسی کردند.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا همدان، حسین رضوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان دختر در این المپیاد از ۱۰ تا ۱۷ مرداد و بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجوی پسر از ۱۹ تا ۲۶ مرداد در چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر همدان به رقابت می‌پردازند.

وی، شعار چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی همدان را “رفاقت در میدان، رقابت در ایثار” برشمرد و ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان همدان به میهمانان المپیاد یکی از اولویت‌های این جشنواره است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان از به کارگیری تمام ظرفیت های ورزشی، فرهنگی و مدیریتی استان برای برگزاری این المپیاد خبر داد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز دیگر نیز تا هفته اول مرداد فرصت دارند تا در این دوره از المپیاد نام نویسی کرده و تیم‌های خود را اعزام کنند.

وی گفت: دانشگاه بوعلی سینا، با تجربه‌ای متفاوت و چندین ساله در برگزاری رویدادهایی از جمله کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و سمینارهای علمی ملی و بین المللی و نیز المپیادها و مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کشور، پس از امضای تفاهم نامه رسمی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با ایام پربرکت محرم، میزبانی چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را پذیرفته است.

رضوان اظهار داشت: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر که از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده، امروز به منزلگاه چهارم خود رسیده و انتظار می‌رود که این منزلگاه نیز همچون ادوار قبل زمینه رشد و تعالی سطح فرهنگی و ورزشی جامعه دانشگاهیان را فراهم کند.

وی افزود: آوازه ایثار، رشادت و جهاد در راه اسلام و وطن قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نیز در دوران دفاع مقدس، با تقدیم بیش از هشت هزار شهید گلگون کفن در استان و ۱۵۲ دانشجوی شهید سرافراز در پهنه گیتی پیچیده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه، تکریم و بزرگداشت خانواده شاهد و ایثارگر کشور است و میزبانی چهارمین دوره از این المپیاد نیز گامی مؤثر در تحقق این مهم خواهد بود.

رضوان افزود: این المپیاد در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال سه نفره، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ برگزار می‌شود و یاد و خاطره هشت هزار شهید سرافراز استان همدان گرامی داشته می شود.

سرپرست عالی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان به عنوان رئیس شورای حمایتی این المپیاد و علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به عنوان دبیر شورای حمایتی منصوب شدند.

رضوان افزود: مجموعه ادارات و سازمان‌های استان به عنوان اعضای شورای حمایتی، این المپیاد را همراهی کرده و ظرفیت‌های استان را در اختیار المپیاد قرار می‌دهند.

وی با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه، تاکید کرد: با توجه به حضور حدود سه هزار نفر از دانشجویان، مربیان، داوران و اساتید رشته‌های ورزشی مختلف در این المپیاد و بارز بودن وجهه فرهنگی آن، لذا معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان به میهمانان در اولویت برنامه‌های فرهنگی این المپیاد است.

وی گفت: دانشگاه همدان اگر بتواند قدمی در این راستا بردارد به این اقدام خود افتخار می‌کند زیرا دانشجویان شاهد و ایثارگر یادگاران شهدا هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: ما قصد داریم این المپیاد را در دانشگاه بوعلی سینا همدان به نحوی برگزار کنیم که سطح آموزش عالی در حوزه ورزش ارتقا یابد زیرا دانشجویان شاهد و ایثارگر عزیزان ما هستند این المپیاد با نام یکی از سرداران پر افتخار کشور «شهید همدانی» که یک اسطوره ملی است، برگزار خواهد شد.