- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

هم افزایی دولت و مردم راهکار تحقق جهش تولید است

فرماندار همدان گفت:  هم افزایی دولت و مردم راهکار تحقق جهش تولید است.

به گزارش روزانه نیوز، مسلم مخفی در جلسه با دستگاه‌های حوزه اقتصادی شهرستان همدان گفت:  انتخاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم بیانگر اهمیت تولید و نقش حیاتی مشارکت مردم در تحقق این هدف ملی است.

وی با بیان اینکه در تمام مکاتب توسعه محور جهان امروز مردم عنصر اصلی و محوری تولید محسوب می‌شوند، گفت: ما در انقلاب اسلامی این تجربه را داشته ایم که حضور مردم در تنگناها راهگشا بوده است .

فرماندار همدان با بیان اینکه امسال شروع برنامه هفتم توسعه را نیز شاهد هستیم، گفت: هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصادی بر مبنای عدالت است.

مخفی افزود: مشارکت مردم یعنی حضور احاد مردم در عرصه اقتصاد و  این حضور هنگامی محقق می‌شود که بتوانیم اعتماد عمومی را به سیستم اقتصادی و بانکی احیا کنیم.

وی گفت:  اساساً چون محصولات ما به صورت خام فروشی عرضه میشود لذا ظرفیت تحریم پذیری بالایی دارد،  تنوع و افزایش تولید می‌تواند این نقیصه را تا حدود زیادی جبران کند.

فرماندار همدان گفت:  جهش تولید و ایجاد اشتغال حل کننده بزرگترین دغدغه امروز ما یعنی مشکلات جوانان و مسائل اجتماعی آنان است .

مخفی افزود: مسئله اصلاح الگوی کشت، افزایش تولید گوشت قرمز،  توجه به مسئله تعاون در حوزه تولید، همراهی و کمک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال, توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی ، ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع دستی، حمایت از گلخانه‌ها و تلاش در راستای تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت بیش از ۶۰ در صد می تواند کمک کند تا شعار سال در شهرستان محقق شود.