- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

نقش دانش آموزان خبرنگار در ارتقا سرمایه اجتماعی پلیس در جامعه نقش بی بدیلی است

فرمانده انتظامی استان همدان در مراسم افتتاح باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس استان گفت: خبرنگاران دانش‌آموزان در ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس نقش تاثیر گذار و بی بدیلی دارند.


به گزارش روزانه نیوز، سردار سلمان امیری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس همدان در ستاد فرماندهی انتظامی استان اظهارکرد: شما دانش‌آموزان خبرنگار پلیس نقش بسزایی در برقراری امنیت دارید و ارتباط ما با مردم را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و مسئولان را به عنوان همکاران در حوزه تامین امنیت برقرار می‌کنید.


وی با بیان اینکه امنیت بدون مشارکت مردم و همکاری سازمان‌ها امکان‌پذیر نیست گفت: یکی از مسائل مهمی که در حوزه‌های امنیتی و پلیسی مورد تعقیب قرار می‌گیرد، مشارکت اجتماعی است که مردم و مسئولان دو بال این حوزه در برقراری امنیت محسوب می‌شوند.


فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه پلیس با همکاری مردم و مسئولان روز به روز رشد خواهد کرد افزود: دانش‌آموزان خبرنگار پلیس به عنوان همیار پلیس عشق به کار پلیسی دارند و هم در خانواده می‌توانند زبان گویای ما باشند و هم زبان پلیس در اجتماع محسوب می‌شوند.


وی آشنایی با وظایف پلیس را توسط دانش‌آموزان خبرنگار پلیس مهم عنوان کرد و ادامه داد: ما شرح وظیفه داریم و ورود در هر حوزه‌ای مربوط به ما نیست.


سردار امیری با تاکید بر اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند و نظام جمهوری اسلامی بر پایه رضایت مردم پایه‌ریزی شده است افزود: در این راستا مخلان امنیت نیز باید با اعمال قانون پلیس مواجه شوند و اقدامات بازدارنده باشد.


وی خطاب به دانش‌آموزان خبرنگار پلیس گفت: در شما جمع حاضر، معصومیتی در بیان مطالب است که مردم از شما خوب می‌پذیرند ضمن اینکه می‌بینم خلاقیت نیز در کار برخی از این جمع وجود دارد و باعث اثرگذاری لازم خواهد شد.


فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پنجه در پنجه دشمن انداخته است افزود: اخبار این جمع باید خنثی‌کننده اهداف دشمنان ما باشد که در آن طرف مرزها نشسته‌اند و با همراهی عوامل داخل برای اغتشاشات، اقتصاد و …‌ ما برنامه‌ریزی می‌کنند.


وی با بیان اینکه اخبار نباید در بیان موضوعات و واقعیات اغراق‌آمیز باشد چرا که در این صورت مردم آن را نمی‌پذیرند افزود: اخبار باید هدفمند و ریشه‌یابی شده باشد.


امیری با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه فراهم کردن شرایط لازم نسبت به تامین امنیت در جامعه از سوی مردم گفت: باید بدانید خطوط قرمز پلیس چیست و طبق آن رفتار کنید.


وی با خطاب به خبرنگاران دانش‌آموز پلیس گفت: اعضای این باشگاه باید زبان گویای پلیس در مطالبه‌گری از مردم، مسئولان و زبان بیان عملکرد پلیس باشند.


فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: شما نقش و مشارکت مردم را در ایجاد امنیت بیشتر می‌کنید و این برای ما مهم است و قدردانیم.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش توسط پلیس خصوصا در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌شود که ما قدردان هستیم.


مجتبی قمری با اشاره اینکه امروز شاهد هستیم پلیس به کمک آموزش و پرورش آمده تا در راستای سند تحول بنیادین قدم‌های محکمی برداریم گفت: پلیس با تربیت خبرنگاران دانش‌آموز، آنها را کنشگر، مطالبه‌گر و … تربیت می‌کند.


وی با بیان اینکه در کنار کار خبرنگاری کار جمعی توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود گفت: دانش‌آموزان خبرنگار پلیس می‌توانند امید را به جامعه تزریق کنند، در عین حال که مطالبه‌گری جزو روحیه این جمع حاضر است.