- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اهداء بیش از 1 هزار سری جهیزیه به نوعروسان همدانی


مدیرکل کمیته امداد استان همدان از راهی شدن 1 هزار و 234 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان به خانه بخت خبر داد.


به گزارش روزانه نیوز، محمد رسول شیخی زاده با اشاره به هزینه 38 میلیارد و 254 میلیون تومانی کمیته امداد برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد اظهار کرد: در یک سال گذشته 1 هزار و 234 مورد جهیزیه به نوعروسان تقدیم شد.


به گفته وی، ترویج ازدواج آسان، فراهم ساختن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت جزو اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که با کمک‌های خیران و نیکوکاران درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در قبل از انجام ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف ازدواج آگاهانه، پایداری کانون خانواده و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از خدمات مؤثر این نهاد به زوج‌های جوان است.


شیخی زاده اشاره کرد: اقلام جهیزیه را یخچال، لباس‌شویی، اجاق‌گاز، تلویزیون، جاروبرقی و … که سرانه هر جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت را به‌طور میانگین 31 میلیون تومان اعلام کرد.


وی ادامه داد: از کل مبالغ جهیزیه نوعروسان، 2 میلیارد و 930 میلیون تومان از محل کمک های مردمی و مابقی نیز از منابع امداد تأمین‌شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان همدان اضافه کرد: کمیته امداد استان با ارائه خدمات حمایتی مختلف به نوعروسان تحت حمایت تلاش دارد تا علاوه بر تسهیل در امر ازدواج، گرمابخش کانون خانوار آن‌ها نیز باشد.