- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

میهمانان خارجی بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس حضور یافتند

سرهنگ سید بهزاد میراحمدی

 معاون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش گفت: میهمانان وابسته نظامی خارجی بیش از ۲۵ کشور به دعوت ارتش جمهوری اسلامی برای حفظ آثار دفاع مقدس در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع و مقاومت در باغ موزه تهران حضور یافتند.

 

 

به گزارش روزانه نیوز «سرهنگ سید بهزاد میراحمدی»  با تشریح برنامه‌های ارتش در بازدید وابستگان نظامی خارجی از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع و مقاومت،گفت: دعوت ازمیهمانان نظامی خارجی برای بازدید از این نمایشگاه به بهانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد. ارتش از کلیه کشورهای دوست که وابسته نظامی ایران هستند برای بازدید از این نمایشگاه  دعوت کرد و بیش از ۲۵ کشور  از جمله ارمنستان، ترکمنستان، تر کیه، آلمان و چندین کشور دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

 

معاون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش بیان داشت: حفظ آثار دفاع مقدس یکی از وظایف سازمان ما هست و نشر این آثار نباید محدود به ایران شود. ترجمه این آثار به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی شروع شده است

 

وی افزود:  ما می خواهیم با دعوت از بقیه کشورها برای حضور در این نمایشگاه، فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت رزمندگان  کشورمان در هشت سال دفاع مقدس  را به بقیه مردم دنیا منتقل کنیم.

 

میراحمدی در ادامه افزود: نمایشگاه اقتدار ۴۰ فرصت مناسبی برای آشنایی نظامیان کشورهای دوست ما است تا با حضور خودشان بتوانند  این دستاوردها و آثار را به کشورهایشان  منتقل کنند.

 

معاون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: در بخش ترجمه آثار دفاع مقدس، سفارت‌های کشورهای  همسایه برای انتشار اعلام آمادگی کردند و ما  از این ایده استقبال می کنیم و با رایزنی‌های انجام شده  به دنبال چاپ آثار دفاع مقدس به بقیه زبان ها هستیم. نهضت ترجمه  آثار دفاع مقدس از ابتدای امسال شور و هیجان دیگری دارد و با سرعت بیشتری در حال انجام است.

 

میراحمدی از اعضای لشکر ۷ ولیعصر که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور داشت، افزود: اقتدار کشور ما در چهلمین سال از جنگ تحمیلی مشخص است. در زمان آن زمان ما قادر به ساخت سلاح نبودیم، اما در شرایط فعلی سازنده سلاح های نقطه زن و دور برد هستیم. این باعث افتخار همه ملت ایران است.

 

وی تاکید کرد:ساخت تسلیحات نظامی ما صرفا جنبه بازدارندگی دارد چون ما یک کشور کاملا حامی صلح هستیم و حامی جنگ نیستیم، اما اگر کشوری چشم طمع به خاک ما را داشته باشد با تمام توان و قدرت آماده دفاع از خاک این مرز و بوم هستیم./ ایرنا