- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

فوتبال ایران برای پیشرفت نیازمند علم، تجربه و ارتباط سازنده است

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از حضور در مراسم بهترین‌های فیفا گفت: برای حضوری پر قدرت در میادین بین المللی نیازمند پیشرفت علمی، تجربی و ارتباطات سازنده هستیم.

به گزارش “روزانه نیوز” مریم آزمون  درباره حضورش در مراسم بهترین‌های فیفا گفت: مراسم FIFA BEST با حضور سرمربی‌های کشورهای عضو فیفا که دارای حق رای بودند و با هدف انتخاب بهترین‌ها، تکنیکال دایرکت‌های هر کشور، مدرسین فیفا و کشورهای حوزه آفریقا و آمریکا در میلان با شکوه تمام برگزار شد.

وی ادامه داد: در کنار مراسم انتخابات بهترین‌ها، کنفرانسی نیز برگزار شد که در این کنفرانس فیفا با ارائه آخرین تکنولوژی آنالیز و جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه چشم‌انداز جدیدی را در کار مربیگری باز کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افزود: در این آنالیزها که با جام‌های جهانی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵  مقایسه شد  آنقدر وارد جزئیات تاکتیک و تکنیک بازیکنان و تیم‌ها می‌شد که کوچکترین اتفاق‌ها از دید دوربین‌ها پنهان نمی‌ماند. شکل تیمی و تاکتیک‌های انتخاب شده تیم‌ها در هر بازی، جاگیری و حرکات بازیکنان، آمار و ارقام گل‌ها، نحوه گل زدن بازیکنان، استفاده از فضاهای خالی با حرکت، جابجایی بازیکنان با توپ و بدون توپ و… مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره داوری نیز گفت: کولینا داور با سابقه و معروف دنیا استفاده از سیستم ویدئویی، طریقه آموزش داوران، تلاش و آمادگی تیم‌های داوری را بر عهده داشت که  برای هر چه بهتر شدن این حوزه بسیار مهم است.

 مریم آزمون ادامه داد: باید خدمت همه مربیان و فوتبالیست‌های کشور عزیزم ایران عرض کنم که برای حضوری پر قدرت در میادین بین المللی نیازمند پیشرفت علمی، تجربی، ارتباطات سازنده و تسلط به زبان انگلیسی هستیم که ما را به اتفاقات روز دنیا وصل خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در پایان گفت: در این سمینار نظم و انضباط  مثال زدنی وجود داشت. از اینکه این فرصت در اختیار مربیان خانم قرار داده شد تشکر می‌کنم و مطمئنم در آینده می‌تواند تاثیرات خوبی برای فوتبال کشورمان داشته باشد.

مهر