- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان: طلایی ترین مقطع آموزشی کودکان، پیش دبستان ومهد کودک است

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان با بیان اینکه طلایی ترین مقطع آموزشی کودکان، پیش دبستان ومهد کودک است ومی‌تواند آنها را به رشد هرچه بهترسوق دهد، گفت: رشد و توسعه فرهنگی را باید از توجه و آموزش به کودکان آغاز کرد و مفاهیمی چون احترام به خانواده، احترام به قانون، دوستی با طبیعت، مسئولیت پذیری و رفتارهای اجتماعی را می بایست درعمل به کودکان آموزش داد .

 به گزارش روزانه نیوزجمشید شیران درنشست خبری روز جهانی کودک در جمع خبرنگاران در مهد کودک نشاط با توجه به شعارهفته جهانی کودک امسال” کودک  آینده را باید ساخت” نامگذاری شده است افزود: امیدوارهستیم که ما باتوجه به این شعار سال  بتوانیم خدمات را به نحو احسن در کلیه مهدهای کودک ارائه نمائیم وآموزش های لازم در مهدهای کودک بر اساس رویکرد رشد محور به کودکان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تقریبا نزدیک به ۶۰ مهد کودک قرآنی درسطح استان شناسایی شدند که کمتر از ۱۰ مورد آن‌ها از اداره کل بهزیستی همدان مجوز دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: طرحی با عنوان ایجاد و گسترش مهدکودک در مناطق محروم و حاشیه‌ای است که این طرح در صورت همکاری بخش خصوصی اجرای می شود و برای متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش، کمک بلاعوض به متقاضیان را نیز در دستور کار قرار داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان گفت: کودکان ارزشمندترین سرمایه‌ ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم، به همین جهت “هفته‌ ملی و روز جهانی کودک” فرصت مغتنمی برای معطوف‌ کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر حساس و مهم از جامعه است.

شیران با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل کم توجهی وغفلت از افراد در سنین کودکی آغاز شده است، ادامه داد: با کمک و همدلی یکدیگرمی توانیم امورآموزشی را گسترش دهیم تا کودکان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند وتوجه به محیط‌های آموزشی که طلایی‌ترین آن مقطع پیش دبستان ومهد کودک است می‌تواند ما را به رشد هر چه بهترو بیشتر سوق دهد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی همدان افزود: درهفته روز جهانی کودک با همکاری کانون توسعه مهدها برنامه هایی از قبیل بازی و شادی و نشاط کودکان ، اجرای نمایش خیابانی با حضور عمو صفا و گروه قلقلی، و جمع آوری اسباب بازی برای کودکان نیازمند را  در باغ ایرانی برگزار شد.

شیران با بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۳ مهرماه آغاز شده است و به مناسبت آن برنامه‌های متعددی ویژه کودکان در این استان برگزار شده است، اضافه کرد: توزیع غذای گرم در مهدهای کودک یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی در مهدهای کودک است وسه هزار کودک در سطح استان مشمول طرح توزیع غذای گرم در مهدهای کودک می شوند.

وی  خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به کاهش سوء تغذیه بین کودکان 3تا6 سال در مناطق محروم، جذب بیشتر کودکان در مهدهای روستایی و افزایش ضزیب نفوذ خدمات بهزیستی در مناطق محروم ، کمک به رشد اجتماعی کودکان و جامعه پذیری موثر در تربیت بهتر کودکان و آداب غذا خوردن و رفتار اجتماعی و سازگارانه کودکان را در مهدهای مناطق حاشیه است.

گفتنی است در درحاشیه این نشست و تورخبری کلیه خبرنگاران حاضر از مهد کودک نشاط بازدید به عمل آورده و از نحو خدمات رسانی مهدهای کودک از نزدیک آشنا شدند.