کد خبر:53308
پ



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از ثبت دو اثر در حوزه دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم علیزاده گفت: دفاع مقدس به عنوان یکی از مهمترین و پربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است.

به گفته وی، اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به دلیل چندین عامل مهم است. اولاً، دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده است که ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند. ثانیاً، دفاع مقدس نشان دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده است که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و سوماً، دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که باعث شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در همین راستا و بمنظور حفظ آثار 8 ساله دفاع مقدس و پاسداشت این رشادت‌ها، لزوم ثبت آثاری از این برهه از زمان بیش از پیش احساس می‌شد.


معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این رابطه گفت: اداره‌ شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این جلسه دو اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.


حمیدرضا حیدری افزود: پرونده ابیستگاه ماهواره ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز موزه دفاع مقدس در این نشست به ثبت ملی رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید