کد خبر:52171
پ

سومین همایش پیشکسوتان لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد.

به گزارش روزانه نیوز، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر بیان کرد: پیشکسوتان یادگاران دوران مجاهدت‌های سخت و سرمایه‌هایی گرانبهای نظام بوده و این تجلیل‌ها و برنامه‌ها مورد تاکید رهبر عزیزمان است.

سردار علی شادمانی افزود: بر همین اساس انتظار این است که این سرمایه نیروی انسانی مجاهد که در این همایش حضور یافتند به فرمان مقام عظمای ولایت لبیک گفته و برای تحقق پیدا کردن فرمان جهاد تبیین در سطح خانواده، دوستان، محله و جامعه ایفای نقش نمایند.


معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه به جایگاه و نقش حضرت امام خمینی (ره) و شاخص‌های امام بزرگوار پرداختند و بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی منتج از افکار و آرمان‌های انقلابی خمینی کبیر معمار انقلاب اسلامی امروزه به دستاوردها و نتایج خودش رسیده و همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند:«من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد نشاند»، مشاهده می‌کنیم هر دو ابرقدرت شرق و غرب از ابرقدرتی خود ساقط شدند.

سردار شادمانی اشاره کرد: شوروی که در دهه 70 فروپاشید و در ادامه آمریکا با کاهش رشد اقتصادی و افزایش بدهی خارجی از یکسو، و مشکلات و چالش‌های فزاینده ساختاری، سیاسی و اجتماعی از سوی دیگر، آمریکا را در موقعیت ضعف قرار داده است، بدهی دولت آمریکا نسبت به دارایی این کشور در وضعیتی است که خالص ثروت دولت هم‌اکنون منفی است.


وی با بیان اینکه شخصیت امام دارای ابعاد گوناگون بود و هر از گاهی بُعدی از ابعاد وجود او توسط جانشین خلف ایشان مقام عظمای ولایت نمایان می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری عظمت کار امام را به ارتباط ایشان با خدا و تهذیب نفس می‌داند که همه دشمنان داخلی و خارجی او نیز این ویژگی را قبول داشتند و رهبری میفرمایند: «امام بزرگوار ما بلافاصله بعد از معصومين (ع) است».

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد: انسان مؤمن در سیر متعالی خویش که با طی مراتب تعالی معنوی، تولدی بعد از تولد مییابد، در واقع مؤید به روحی جدید شده که حیات طیبه پرتو آن است. به بیان دیگر، اگر حیات طیبه حیاتی جدید و فوق حیات معمولی و منشأ آثاری بس ارزشمند برای مؤمن است، در حقیقت مؤمن حائز روح جدیدی شده که از پرتو آن روح، این حیات و آثارش پدیدار شده است.

سردار شادمانی تصریح کرد: با همین دیدگاه است که امام بزرگوار، شهدا و رئیس جمهور شهیدمان پس حیات دنیوی منشأ آٍثار و خدمات فراوانی به بشریت هستند و در مقابل برخی در همین حیات دنیوی شان به حیات خبیثه تبدیل شده و منشأ شر هستند مانند رؤسای جمهور امریکا، سران رژیم صهیونیستی.


وی در ادامه به دکترین‌های جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تا کنون پرداختند و بیان کردند که در زمان شروع جنگ تحمیلی، ما با سلاح و دکترین تکلیف‌گرایی می‌جنگیدیم. اما بعد از برکناری غرب گرایان و لیبرال ها و روی کار آمدن بسیج دکترین ما تغییر کرد و دکترین ما کسب پیروزی شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) گفت: پس از دفاع مقدس با تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا دکترین جمهوری اسلامی ایران به دکترین بازدارندگی ارتقاء یافت.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه بُعد اساسی در بازدارندگی فعال حفظ و ارتقاء توان امکان وارد آوردن ضربه قاطع و حتمی به بازیگرانی است که به حریم امنیتی جمهوری اسلامی تعرض کنند. بر اساس این دکترین، جمهوری اسلامی ایران به تمامی اصول انسانی و اخلاقی مورد احترام جهانی پایبند بوده و اقدام نظامی را تنها در مقابل تجاوز، اشغالگری و توسعه طلبی مجاز می‌داند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اصل، آنچه که از تجربه ارزشمند انقلاب اسلامی بدست آمد، توجه و تأکید بر امنیت مردم پایه است که جزء اصول خدشه ناپذیر نظریه دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود و ما برای رسیدن به این دکترین یک معادله سه وجهی تعریف شده است، اول قدرت دفاعی تهاجمی دوم نیروی قدس سپاه و تشکیل و افزایش قدرت جبهه مقاومت و سوم ثبات سیاسی و امنیتی در داخل.


معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) با تبیین جایگاه ایران در منطقه و نقش آن در تحولات جهان خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی به ویژه در عرصه دفاعی ایران را به حقیقت و قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل کرده که در مقابله با دشمنانش دارای دست برتر دارد و برای این مهم به تشریح عملیات وعده صادق پرداخت که چگونه عجز و درماندگی امریکا و رژیم صهیونیستی را به تصویر کشاند و نتیجه این قدرت بازدارندگی تأثیرش بر کشورهای مانند یمن، جهاد اسلامی، حماس و گروه های مقاومت با پیروی و الگو برداری از ایران، نترسیدن، مقاومت و جنگیدن را یاد گرفتند و در منطقه آمریکا و اسرائیل را به خاک مذلت نشاندند.


سردار شادمانی به انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری اختصاص یافت و بیان کرد باید در بین نامزدها جستجو کنیم و ببینیم کدامشان مرد میدان عمل و انقلاب هستند و همراه با خط و راه انقلاب و مقاومت هستند.

وی افزود: فضای سیاسی و انتخاباتی کشور روشن است و آن کسی باید منتخب مردم بشود که بتواند این راه را که راه سرخ امام حسین(ع) و شهیدان است طی کند و از مدعوین خواست تا تمام تلاش و کوشش‌شان را برای مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح انجام دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید