- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در شهرستان همدان

فرماندار

به گزارش به روزانه نیوز،محمد علی محمدی در کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان همدان گفت: آب موجود در سد اکباتان حدود سه برابر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته و به هشت میلیون متر مکعب رسیده است.

او گفت: تامین آب آشامیدنی در همدان به موضوعی مهمی تبدیل شده است که باید از همه توان برای تحقق این موضوع استفاده کرد.

فرماندار همدان گفت: منابع آب‌های سطحی این شهرستان بسیار محدود و رو به اتمام است بنابراین برای رفع این مشکل از چاه‌ها به عنوان منابع آب جایگزین استفاده شده و تدابیر لازم برای انتقال آب از چاه‌های استیجاری به شهر همدان پیش بینی شده است.

محمدی برخورد عدالت محور در مقوله انسداد چاه‌های غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: حق آبه بخش کشاورزی متناسب با کاهش منابع آب و نزولات جوی، کاهش می‌یابد.

به گفته او هم اینک به علت پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در روستا‌های خیرآباد، قبچاق، عربلو، نهران و شمس آباد به این روستا‌ها با استفاده از تانکر آبرسانی انجام می‌شود.

فرماندار همدان بر ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم با هدف همراهی بیشتر در اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.

محمدی گفت:  باید در جلسات و برنامه‌ها با استفاده از همه تریبونها، موضوع کمبود منابع آب و ضرورت صرفه جویی اطلاع رسانی شود.

همدان از ۱۷ سال پیش تاکنون همواره در ردیف استان‌های در معرض خشکسالی قرار داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ذخیره سد اکباتان اکنون ۸.۵ میلیون متر مکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.