کد خبر:34715
پ

به گزارش روزانه نیوز، مسعود ویژه، مدیرکل جدید ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یک تعبیر زیبایی، فرهنگ ایران زمین را به قوس و قزح و رنگین کمان تشبیه کردند.

وی با بیان اینکه زیبایی رنگین کمان در تنوع رنگ‌ها است، تصریح کرد: یکی از رنگ‌های زیبای این رنگین کمان فرهنگ ایران زمین است‌.همدان یک استان فرهنگی و هنری است که مهد تمدن و پایتخت تاریخ و تمدن است.

ویژه با تاکید بر اینکه در شرایطی هستیم که بحث جنگ روایت‌ها مطرح است، عنوان کرد: فضاهای جدیدی که پیش روی ما است و بابستر متغیری در عرصه فرهنگ مواجه هستیم.استان همدان با داشتن فرهیختگان و بزرگانی در عرصه‌های هنری این پیشینه را دارد که در تحقق فرهنگ و هنر اسلامی نقش‌آفرینی کند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ استان همدان گفت: استانی که مهد تمدن است می‌تواند حرکت دهنده فرهنگ و تمدن نوین اسلامی باشد.این جانب به عنوان سرباز کوچک نظام مقدس جمهوری اسلامی از همه مسئولانی که به من اعتماد کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. از هیچ تلاشی برای اهداف عالی فرهنگ استان دریغ نمی‌کنم.

جذب 4 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی

احمدرضا احسانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این مراسم با تشریح اقدامات خود در دوران ریاست بر این مجموعه اظهار داشت: آنچه من در طول مدیریتم انجام دادم قطعا حاصل زحمات تیم همکاران همراهم بود.

وی همدان را استانی دارای ظرفیت‌های بزرگ و غنی در حوزه فرهنگ دانست و ادامه داد: ما در همدان سرمایه های انسانی و افرادی مانند استاد حمید حسام را داریم که چندین کتاب ایشان به دست رهبر معظم انقلاب مورد تقریظ قرار گرفته است.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه سخنان خود از برگزاری کنگره بزرگداشت نویسنده “وقتی مهتاب گم شد” خبر داد و گفت: این مراسم طبق برنامه ریزی انجام شده اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی با توضیح برخی مشکلات موجود در زمان تحویل مدیریت ارشاد بیان کرد: از آن زمان تا کنون حدود 2 میلیارد تومان بدهی اداره‌کل ارشاد پرداخت شده و علاوه بر این وضعیت نیروی انسانی که در اداره‌کل نامناسب بود با پنج برنامه منشورنامه‌ای ساماندهی شد.

این مقام مسئول در تشریح دیگر اقدامات خود با بیان اینکه پروژه‌های فرهنگی عمرانی استان که تعطیل شده بود، در دوران مدیریتی بنده مجدد از سر گرفته شد عنوان کرد: تلاش کردیم در استان کارها با برنامه‌ریزی انجام شده و برنامه ها کارشناسی شده و علمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گسترش چتر حمایتی در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار گرفت گفت: ضمن شکل‌گیری عدالت فرهنگی در استان و اجرای برنامه‌ها در شهرها و روستاها توانستیم روستاهای فرهنگی را نیز شناسایی کنیم.

احسانی با اشاره به رویکرد برنامه‌های اداره‌کل در حوزه ایثار و شهادت، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر با ترکیب هنر عنوان کرد: 4 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در سطح استان جذب شده که در تاریخ اداره‌کل بی‌نظیر بوده و در همه حوزه‌ها توزیع شده است.

وی با این توضیح که در حوزه فرزندآوری، توجه به زنان بی‌سرپرست، اخلاق، تحکیم باورهای دینی، طرح تکریم و… برنامه‌های لازم تدوین شده که در طول 6 ماه آینده اجرایی می‌شود اعلام کرد: در بحث اشتغال بیش از 120 درصد در دو سال تحقق تعهدات داشتیم که سبب افزایش اعتبار 5 میلیاردی تومانی سازمان به بیش از 9 میلیارد تومان شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه در حوزه صندوق هنرمندان نیز 800 نفر در استان عضو آن بودند که امروز تعداد آنها به هزار و 200 نفر افزایش یافته است اظهار داشت: تا مردادماه نیز همه برنامه‌های فرهنگی تامین اعتبار شده اند.

وی با بیان اینکه همدان در حوزه رفع آسیب های فرهنگی باید توجه به استان‌ها از سوی وزارت ارشاد صورت گیرد مطرح کرد: لازم است علاوه بر توجه ویژه به شهرستان‌ها، تامین نیروی انسانی متخصص برای ادارات استان‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته و مشکلات استخدامی آن برطرف شود. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید