- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

معرفی ۳۴ دانش آموز به عنوان برگزیده استانی طرح داناب

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دنبال آگاهی بخشی، تغییر نگرش و ارزش‌ها نسبت به مقوله آب و ایفای مسئولیت در قبال نجات آن ۳۴ دانش آموز در اجرای طرح داناب برگزیده شدند.

به گزارش روزانه نیوز ،محمود نقوی گفت: روند اجرایی طرح داناب، مبنی بر نظام‌های هفت گانه آموزشی، مشارکتی، ارتباطی رسانه ای، انگیزشی و تشویقی، ارزیابی و ارزشیابی، مستند سازی و گزارش بنا شده و به دنبال آگاهی بخشی، تغییر نگرش و ارزش‌های گروه‌های مخاطب نسبت به مقوله آب و در نهایت ایفای مسئولیت در قبال نجات آب است.

نقوی در خصوص مدل اجرایی طرح داناب گفت: این مدل مرسوم به گلوله برفی است که در آن ظرفیت‌هایی از میان نمایندگان نواحی آموزش و پرورش و سپس با کمک ایشان، دبیرانی از مدارس، شناسایی، شبکه سازی و آموزش می‌بینند و آموزش‌ها از سوی این ظرفیت ها، به دانش آموزان و در ادامه به خانواده‌ها منتقل می‌شود آموزش‌های آبی دامنه وسیعی از موضوعات و مولفه‌ها را پوشش می‌دهد و این مولفه‌ها در کنار یکدیگر، تصویری از مساله آب را در ذهن مخاطب ترسیم نموده و او را برای ایفای نقش و مسئولیت خود در مسیر نجات آب، آماده می‌نمایند.

او گفت: در واقع این روش مدلی سه گانه است که مولفه‌های شناختی، انگیزشی و نهایتا رفتاری را پوشش می‌دهد.

تمامی فعالیت‌های طرح در مسیر این سه گانه انجام و نهایتا و به دنبال حرکت به سوی داشتن نسلی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر در حوزه آب است.

این طرح ۳۱۴ مدرسه متوسطه اول استان و ۳۲ هزار دانش آموز مشارکت داشتند که در ۹ گرایش در مرحله منطقه‌ای بیش از ۵ هزار نفر شرکت کننده به رقابت پرداختند که از این میان ۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و از این ۲۰۰ نفر ۳۴ دانش آموز به عنوان برگزیده استانی معرفی شده اند که قرار است در مراسم اختتامیه از این دانش آموزان تقدیر به عمل آید.