کد خبر:39308
پ

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به انتقال آب از سد تالوار به همدان گفت: در حال حاضر ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از این سد ‌به همدان منتقل می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز ،محمد ضروری اظهار داشت: انتقال آب از سد تالوار در سه فاز تعریف شده ‌که در فاز نخست آن 600 لیتر در ثانیه، فاز دوم 1200 لیتر در ثانیه و فاز سوم 1800 لیتر در ثانیه آب به همدان منتقل می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه برای تامین آب پایدار همدان برنامه‌ریزی اساسی انجام شده است، افز‌ود: با اینکه انتقال 600 لیتر در ثانیه در فاز اول امکانپذیر است اما به علت محدودیت در تصفیه آب فعلا 400 لیتر در ثانیه در حال انجام است.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از اقدامات خوب در زمینه پایدار شدن آب همدان اجرای طرح بای‌پس بود که در کمتر از 40 روز انجام شد و چند هدف را در تکمیل پروژه پایداری آب همدان دنبال می‌کند.

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: تکمیل خط لوله 17 کیلومتری همدان حداقل 3 ماه زمان نیاز داشت و یک ماه هم تست آن زمان می برد اما با همکاری و تلاش جهادی صورت گرفته خوشبختانه در 30 روز انجام و پایان یافت.

ضروری با قدردانی از صبوری مردم همدان در تامین آب بیان کرد: برای هدایت آب‌های سطحی به سمت سد اکباتان نیاز داریم تا از مناطق بالادستی مجاور برنامه جدی داشته باشیم و با شروع بارش‌ها بتوانیم با همکاری باغداران و کشاورزان تا حد امکان سد را آبگیری کنیم.

وی به نقش مهم مدیریت آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشت دوم در استان همدان به علت تنش آبی ممنوع است و ‌انتظار داریم تا نهادی های نظارتی به خصوص سازمان جهادکشاورزی با جدیت این ممنوعیت را نظارت کرده و از انجام آن جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید