کد خبر:45519
پ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت عید غدیر خم 571 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی همدان ویژه گروه‌های سنی با محوریت کتاب برگزار شد.


به گزارش
روزانه نیوز، عاطفه زارعی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه عید سعید غدیر خم، عیدالله اکبر شیعیان است، کتابخانه‌های عمومی رسالت و وظیفه خود دانست که برنامه‌های فرهنگی برای اعضا به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار کند.


وی افزود: ۵۷۱ برنامه فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی برای همه گروه‌های سنی، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب، نشست‌های کتابخوان، قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان، نشست‌های نمایشنامه‌خوانی و… در ۱۱۸ باب کتابخانه عمومی سراسر استان با موضوع غدیر برگزار شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: همچنین در این ایام مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع غدیر ویژه کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی به منظور تعمیق هر چه بیشتر آثار و برکات عید غدیرخم برگزار شد.


زارعی ادامه داد: در شهرستان‌های مختلف استان در کنار جشن بزرگ عید غدیر، موکب‌ها و ایستگاه‌های کتابخانه‌های عمومی برپا و خدمات فرهنگی به مردم مومن و انقلابی گوشه و کنار استان همدان ارائه شد.


وی گفت: «عصر شعر» با موضوع امامت و ولایت در شهرستان ملایر، «خوشنویسی» با موضوع غدیر در شهرستان بهار، رونمایی از دو کتاب اثر «غلامرضا بکتاش» در شهرستان ملایر، «مسابقه بزرگ نقاشی» در پارک لاله شهرستان کبودراهنگ از برنامه‌های شاخص کتابخانه‌های عمومی در ایام دهه امامت و ولایت به شمار می‌روند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی سعی می‌کند مناسبت‌های دینی و ملی در طول سال را با قوت و بر محور کتاب به منظور تعمیق معارف اصیل دینی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید