کد خبر:45645
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری مسابقه طراحی نشان «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم علیزاده گفت: در آستانه حضور ارزیابان در همدان مسابقه طراحی نشان ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان در بین هنرمندان و طراحان برگزار می‌شود.

او افزود: معیار‌های مهم در پرونده ثبت جهانی، سنت فرهنگی و تمدن زنده چند هزار ساله، نمونه برجسته از نبوغ و خلاقیت شهرسازی و معماری براساس یافته‌های باستان‌شناسی است که طراحان و علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه باید این معیار‌ها را مد نظر داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ تیرماه به آدرس ravabethamedan۱@gmail.com ارسال کنند.


پرونده ثبت جهانی «منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان» شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.

منظر تاریخی هگمتانه در شهر همدان هم مسیر «آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر» را شامل می‌شود که با ثبت این اثر، میراث فرهنگی این محدوده شامل بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ می‌شود.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یک‌هزار مورد از آن‌ها ثبت ملی شده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید