کد خبر:43921
پ


شاعران برجسته حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزاری جشنواره شعر کودک و نوجوان را فرصتی برای دیده شدن جوانان و علاقمندان این عرصه می‌دانند از سوی دیگر جشنواره را برای حفظ و گسترش پیوند رضوی و مردمی ایران لازم و ضروری می‌شمارند.


به گزارش
روزانه نیوز از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی، به همین بهانه اهمیت شعر در تحکیم رابطه ایرانیان با امام رضا(ع) را با بابک نیک طلب، شاعر برجسته حوزه کودک و نوجوان در میان گذاشتیم؛ این گفت‌وگو را بخوانید.


شاعر برجسته همدانی عرصه کودکان و نوجوانان در ابتدا از ارتباط خاص مردم ایران به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با امام رضا(ع) سخن به میان آورده و می‌گوید: زندگی ما ایرانیان پیوند خورده با امام رضا(ع) است به تعبیری سراسر زندگی ما آکنده از احساسات زیبا نسبت به امام رئوف است تا جایی که زندگی‌ها با این رابطه جان می‌گیرد.


نیک‌طلب با بیان اینکه اخلاق، سرمایه، معاش، زندگی، فرزنداری و تمام شئون زندگی ایرانیان با امام مهربانی‌ها تنظیم می‌شود؛ تأکید می‌کند: امام رضا(ع) به نمایندگی از خداوند و پیشوایان دینی، مخاطب مردم ایران است و همه درد دل‌ها و رازها را می‌شود با زبانی ساده و در یک ارتباط عمیق با امام غریب در میان گذاشت.


او در بخش دیگر از کلامش، اشعاری که برای امام رضا(ع) از آغاز تا امروز سروده شده را آموزنده می‌داند و اضافه می‌کند: این اشعار برگرفته از فرهنگ دیرینه‌ای است که با امام هشتم پیوند خورده و همچنین نشان دهنده یک پیوستگی عاطفی و اعتقادی است که بر آینده و اخلاق ما تأثیر می‌گذارد و نباید این پیوند را بگسلیم.


این شاعر حوزه کودک و نوجوان تأکید می‌کند: جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در حال تحکیم و تقویت این پیوندهاست.


نیک‌طلب با بیان اینکه بخشی از خاطرات ما در ادبیات به داستان‌ها و اشعار خاصه امام رضا(ع) ختم می‌شود و فرزندانمان هم از این مسأله مستثنا نیستند، ادامه می‌دهد: دیدن گنبد و بارگاه امام مهربانی و نفوذ ایشان در دل‌ها، در عرصه‌های مختلف ادبیات فارسی متبلور شده و ورود آن در شعر باعث تداوم ارتباط با امام(ع) می‌شود.


او حفظ این سرمایه و ذخیره معنوی را بسیار مهم دانسته و می‌افزاید: مردم با امام رضا(ع) و بارگاه رضوی ارتباط بسیار محکمی دارند که طبیعتا در شعر نیز جلوه‌گر می‌شود، نکته‌ای که البته در آثار شاعران جوان نیز باید بیشتر به آن پرداخته شود.


این شاعر عرصه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه در شعر بزرگان ادب فارسی حضور امام رضا(ع) همواره مشهود بوده است؛ تأکید می‌کند: در همه دوره‌ها و عرصه‌ها امام رئوف در ادبیات حضور چشمگیر داشته و امروز بر ما واجب است که این مسأله را گسترش دهیم.


نیک‌طلب در ادامه برگزاری جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی را باعث تشویق نویسندگان برمی‌شمارد و می‌گوید: تشویق شاعران به ویژه جوانان، به معنای توجه است. امیدوارم که دست اندرکاران جشنواره فضای حضور شاعران در بارگاه رضوی را نیز فراهم کنند و این ارتباط تنها به جشنواره‌ها ختم نشود و در طول سال تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید