کد خبر:52986
پ

خانه بهداشت های روستای سیلوار و روستای گل کهریز در پنجمین روز از هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش روزانه نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در آیین افتتاح خانه بهداشت روستای سیلوار با اشاره به پوشش جمعیتی ۳۶۷ نفری این مرکز در حوزه بهداشت اظهار کرد: احداث این خانه بهداشت از سال۱۴۰۱ به همت دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد تومان از منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز شده‌است.

فاطمه ترکمان‌اسدی همچنین به صرف یک میلیارد تومان اعتبار در راستای تجهیز این مرکز اشاره و عنوان کرد: مساحت عرصه ۲۱۵ متر مربع و مساحت اعیان این پروژه، ۱۱۰ متر مربع است.

وی بیان کرد: بیماری‌های مزمن مثل فشارخون و دیابت در این روستا مهمترین محور دغدغه‌های حوزه بهداشت است که امیدوار هستیم با افتتاح این خانه بهداشت، کاهش دغدغه‌ها و مسائل حوزه‌های بهداشت و درمان را رقم بزنیم.

خانه بهداشت روستای گل کهریز گشایش یافت

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با اشاره به آغاز روند این خانه بهداشت از سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: این پروژه با اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت و نمای آجری در مساحت عرصه ۳۸۲ متر مربع و متراژ اعیان به میزان ۱۰۰ متر مربع احداث شده‌است.

محمد ربیع‌یگانه اعتبار هزینه شده در احداث این مرکز را ۳ میلیارد تومان از منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد و افزود: ۵۲۴ نفر در روستاهای گل‌کهریز، آب‌هندو و بارابند از خدمات بهداشتی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی « رشد سالمندی» را محور مهمترین دغدغه‌های حوزه سلامت در این روستا برشمرد و افزود: ۲۵درصد جمعیت این روستا سالمند هستند و امیدواریم با اجرای قانون جوانی جمعیت، شاهد رشد آمار جمعیتی در سال‌های آتی باشیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان به ارائه خدمات بهداشتی ویژه در این خانه بهداشت برای گروههای مادران، کودکان و سالمندان اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات حوزه سلامت در این روستا به توسعه شاخص‌های انسانی و اجتماعی منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید